Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Facelift Renaultu Zoe: větší akumulátor a 100kW motor

17.6.2019, Milan Šurkala, aktualita
Prodeje malého elektromobilu rok od roku rostou a Renault se tak rozhodl k faceliftu, který by měl atraktivitu vozu alespoň udržet, ne-li zvýšit. Zejména technika posilnila, akumulátor pojme více energie a bude k mání i silnější motor.
Elektromobil Renault Zoe je na trhu už přes šest let, a přesto jeho prodeje neklesají, ba spíše naopak. Renault tak přišel s faceliftem, který má stále populárnější vůz udržet v zájmu zákazníků a přišel s vylepšeními na těch pravých místech. Facelift se proto pochopitelně projevil jak v technice, tak i designu. Vůz tam má např. trochu jiné průduchy, vepředu i vzadu má LED světla, kola dostala jiný vzhled a mohou mít 15 až 17 palců.
 
Renault Zoe
 
Také v interiéru došlo ke změnám a najdete zde 10” dotykovou obrazovku i 7” nebo dokonce 9,3” zakřivený digitální přístrojový štít a podporu bezdrátového nabíjení telefonu. Podporována je technologie Easy Link, kterou lze využít např. i k nalezení nabíjecích stanic a zjištění jejich stavu. Pomocí smartphonu lze ve vozu předem zapnout topení nebo naopak klimatizaci. Samozřejmostí je dnes i podpora Android Auto a Apple CarPlay.
 
Renault Zoe
 
Zapracovalo se ale i na pohonu. Zůstává známý motor R110 s výkonem 109 koní (80 kW) a točivým momentem 225 Nm, v nabídce ale bude i sportovnější provedení s elektromotorem o výkonu 136 koní (100 kW) a točivém momentu 245 Nm. S tím by Zoe měl z 0 na 100 km/h zrychlit za méně než 10 sekund, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h má zabrat 7,1 sekundy a maximální rychlost vozu se zvýšila ze 130 na 140 km/h.
 
Renault Zoe
 
Užitečnou technickou změnou je ale především akumulátor, který nyní pojme 52 kWh energie (původně 40 kWh). To by dle nové reálnější normy WLTP mělo znamenat dojezd 380 km, což je na tak malé auto solidní číslo. Nabíjení je možné pomocí rychlého 50kW CCS DC konektoru (za 30 minut energie na dalších 150 km), je ale možné využít i Type 2 AC nabíjení. Podporováno je nabíjení ze 7kW wallboxu. Ten by celou baterii pomalu nabil za 9 hodin. Cenu vozu zatím neznáme, ale patrně se nebude příliš lišit od dnešní verze.
 
Renault Zoe
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama