reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Autonomní Volva od Uberu se vrací, budou je řídit lidé

, , aktualita
Autonomní Volva od Uberu se vrací, budou je řídit lidé
Po smrtelné nehodě vozu Uberu v březnu letošního roku společnost stáhla všechna autonomní auta z provozu. Nyní se však opatrně vrací zpět. Auta zatím nebudou jezdit autonomně, budou je totiž řídit "specialisté".
Autonomní Volva od Uberu se vrací, budou je řídit lidé
V březnu minulého roku se stala vážná nehoda autonomního vozu Uber v Tempe, který srazil chodkyni, načež ta zraněním podlehla. Společnost tak okamžitě stáhla všechny své autonomní vozy Volvo XC90 z provozu a přerušila jejich testování. Po čtyřech měsících od nehody se však odvažuje s autonomními vozy znovu na silnice Pittsburghu. Tentokrát ale budou autonomní spíše na papíře. Pořád budou vybaveny všemi potřebnými technologiemi a senzory, řízeny ale budou člověkem v manuálním módu. V autě totiž budou sedět rovnou dva lidé, tzv. "mission specialst".
 
Volvo XC90 od Uberu
 
První z nich bude mít na svědomí řízení auta. Auto samotné tak bude zaznamenávat data, ta ale nebude využívat k řízení. Cílem je vylepšovat mapy a simulační software. Záznamy tras se pak použijí k vytvoření jejich ekvivalentu ve virtuálním světě a v něm se teprve budou testovat autonomní technologie.
 
Druhý "specialista" v autě pak bude zaznamenávat všechny nenadálé události pro další vyhodnocení. Původně toto dělala jediná osoba, nicméně jak ukázala nehoda z března, někteří řidiči se vykašlali dokonce na obě dvě funkce, příliš se spoléhali na automatiku a sledovali si seriály. Systémy budou naopak nově upraveny tak, aby se jim řidič věnoval co nejméně a nebyl jimi rozptylován. Oba specialisté se budou ve svých rolích střídat.
 
Doufejme tedy, že když budou v autě dva lidé, dají na sebe navzájem pozor a řidič se bude opravdu věnovat kontrole auta. Tomu však dopomůže i monitorovací systém řidiče, který v případě nepozornosti bude vyluzovat zvukové signály. Vozy také nově nebudou mít deaktivovaný bezpečnostní systém Volva, který by měl podobným nehodám zabránit. V době tragické srážky byl však vypnutý, aby nekolidoval s funkcemi Uberu pro autonomní řízení. Uber připouští, že se časem auta budou opět používat autonomně a řidič bude znovu ve funkci strážce. Nějakou dobu to však potrvá.