Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Automobilová tragédie: shořelo vzácné Ferrari F40

21.2.2020, Milan Šurkala, aktualita
Legendárních supersportovních vozů Ferrari F40 je už tak velmi málo a automobilový svět přišel o další kus. V ulicích Monaka totiž shořel jeden z prvních prototypů tohoto vozu a na Internetu se už objevila i videa z požáru.
Nehoří zdaleka jen elektromobily, jako se to stalo před pár dny jednomu z mála vozů Porsche Taycan, na to stačí problémy s elektronikou nebo spalovacím motorem i u běžných aut. Jeden z požárů, které jsou pro automobilové fanoušky větší ránou, je jeden z posledních případů v Monaku. Ve zdejších ulicích se totiž před několika dny rozhořelo legendární Ferrari F40. To je považováno za velmi důležitý vůz automobilové historie a patří k jedněm z nejvýznačnějších vozů Ferrari. 
 
Na internetu se už objevilo několik fotografií a videí z požáru. Na tom prvním jde vidět šlehající plameny od motoru, ty dosahují výšky zhruba jednoho metru. Na druhém videu je už vidět v plamenech takřka celé auto a plameny šlehají přes 3 metry vysoko nemluvě o kouři. Poslední snímek pak ukazuje ohořelý zbytek auta, kdy je přední část sice v zásadě neporušena, ale pak už je jen černý ohořelý kov původní karoserie. Už běžné Ferrari F40 je velmi vzácné, toto byl ale navíc jeden z prvních prototypů, což jeho cenu ještě zvyšuje.
 
 
Připomeňme, že Ferrari F40 byl vůz představený v roce 1987 ke 40. výročí založení automobilky Ferrari a šlo o navíc poslední vůz, který byl vyvinut za Enza Ferrariho. Původně se mělo vyrobit 450 kusů, nakonec jich bylo vyrobeno 1311. I tak jde ale o velmi vzácný vůz. Poháněn je překvapivě malým osmiválcem o objemu 2936 cm3, který díky dvěma turbodmychadlům dával na tu dobu nevídaný výkon 352 kW při 7000 ot./min. Maximum točivého momentu dosahovalo 577 Nm při 4000 ot./min a vůz měl papírově pokořit rychlost 324 km/h (201 mph). Byl tak prvním sériovým vozem, který překonal magickou hranici 200 mil za hodinu. Porsche 959 s 331 kW v té době vyvinulo "jen" 315 km/h (197 mph).
 
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama