Za začátku to vypadalo, že v Evropě vyváznou automobilky z Dieselgate bez větších šrámů a půjde především o americkou kauzu. Později se ale ukázalo, že i zde v Evropě si nejrůznější státní orgány hodlají podat automobilky, které do vozů instalovaly podvodný software snižující emise oxidů dusíku jen při testu emisí, ale nikoli v provozu. Konalo se už několik svolávacích akcí (jedna z nejnovějších by měla čekat na Opel), někteří představitelé firem už byli i zatčeni, což se týká např. i Audi a jejího bývalého CEO Ruperta Stadlera. U toho se ale německé úřady nezastavily a automobilce Audi napařily pokutu 800 milionů EUR, s čímž automobilka souhlasila.

autor: Audi AG [Creative Commons CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/)], přes flickr.com
Podle zástupců Audi se taková pokuta pochopitelně výrazně podepíše na hospodářských výsledcích za fiskální rok 2018 a ovlivní to také i Volkswagen. Ten ostatně už má i svou vlastní pokutu ve výši jedné miliardy EUR z června letošního roku. Zatímco v případě Volkswagenu šlo o podvodný software u čtyřválcových dieselů, u Audi jsou předmětem pokuty naftové šestiválce a osmiválce. Zajímavostí je i to, že celá kauza už vyšla Volkswagen na pokutách a výkupech vadných vozů na 28 miliard EUR.
Zdroj: phys.org, reuters.com