Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Apple řeší problémy s displejem na iPhonu X a SSD na MacBooku Pro

11.11.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Apple informuje, co mají dělat majitelé iPhonů X s vadným dotykovým displejem. Problém s pevným diskem, který by mohl vést ke ztrátě dat, zase řeší uživatelé 13" MacBooku Pro (bez Touch Baru).
I mistr tesař se někdy utne. Důležité je ovšem se k problému postavit čelem a upozornit na něj zákazníky, aby jej mohli snáze vyřešit. A to Apple udělal koncem tohoto týdne, kdy mezi své „Programy prodloužení výměny a servisního krytí“ přidal dvě nové položky. O obou vadách se sice už vědělo dříve, ale oficiální prohlášení bylo vydáno až nyní.
 
 

Chyby dotykového displeje iPhonu X

 
 
Vadná součástka může způsobit problémy s obrazovkou na některých smartphonech iPhone X. Pokud displej nebo jeho část nereaguje na dotyk, případně reaguje přerušovaně, nebo naopak displej reaguje, ačkoliv jste se jej nedotkli, využijte možnosti bezplatné výměny komponentu v autorizovaném servisu Apple. Pakliže byl telefon zakoupen v některé zemi Evropského hospodářského prostoru (EHS), kam patří i Česko, lze za stejných podmínek využít servis i v jiné zemi EHS. Program se vztahuje i na telefony po skončení záruky (až do doby tří let od zahájení prodeje tohoto modelu), ale neprodlužuje standardní záruční dobu. Pokud jste se s touto závadou u iPhonu X setkali v minulosti a zaplatili v autorizovaném servisu za výměnu displejového modelu, můžete kontaktovat Apple, který vám peníze za opravu vrátí.
 
 

Vadný disk MacBooku Pro (bez Touch Baru)

 
 
Zatímco v případě iPhonu X jde o nepříjemný problém, závada týkající se MacBooku může mít mnohem závažnější následky. Zbystřete v případě, že máte třináctipalcový MacBook Pro (bez Touch Baru) v konfiguraci se 128GB nebo 256GB úložištěm SSD zakoupený v období od června 2017 do června 2018. U omezeného počtu disků byl totiž zaznamenán problém, který může vést k selhání SSD a ztrátě dat. Vlastníci modelu  „MacBook Pro (13-inch, 2017, Two Thunderbolt 3 ports)“ mohou na stránkách Applu zadat sériového číslo svého počítače a zjistit, zda patří mezi potenciálně ohrožené kusy. Pokud ano, měli by co nejdříve navštívit autorizovaný servis, kde bude bezplatně provedena oprava disku. 
 
Před návštěvou ovšem nezapomeňte zálohovat veškerá data, neboť v servisu dojde k jejich smazání. Technik spustí nástroj pro aktualizaci firmwaru disku, která potrvá okolo hodiny. Zpátky dostanete počítač s přeinstalovaným macOS, na kterém můžete ze zálohy obnovit svá data.
 
Zdroj: Apple.com (1, 2)


reklama