Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Apple je zpět na trůnu, prodal více wearables než Xiaomi a Fitbit

17.11.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Apple se ve třetím čtvrtletí 2017 vrátil na první pozici v počtu prodaných nositelných zařízení, jako jsou chytré hodinky a náramky. Rozdíly na prvních třech pozicích jsou však stále velmi těsné, ostatní konkurence sotva drží krok.
Apple dlouhodobě neohroženě vládne trhu s chytrými hodinkami, kde se svými Apple Watch drží přibližně poloviční podíl. Výrazně jiná je ovšem situace po sečtení všech tzv. wearables, tedy nositelných zařízení, kam se kromě chytrých hodinek řadí také například chytré náramky určené pro měření pohybových aktivit. Ačkoliv nemá Apple v nabídce žádné náramky, ale pouze hodinky, patří mezi tři největší výrobce wearables na světě. Jeho pozice však není zdaleka tak jednoznačná, stačí se podívat na letošní statistiky, které pravidelně zveřejňuje společnost Canalys. Zatímco v prvním čtvrtletí 2017 byl Apple první, ve druhém čtvrtletí jej předběhla dvojice Xiaomi a Fitbit.
 
 
Ve třetím čtvrtletí 2017 je však na přední příčce opět Apple, kterému pomohlo především uvedení nových Apple Watch Series 3 s LTE. Americký výrobce prodal ve sledovaném období 3,9 milionu nositelných zařízení, což stačilo k 23% tržnímu podílu. Z toho přibližně 800 tisíc kusu mělo podporu mobilních sítí. 3,6 milionu (21 %) wearables prodalo čínské Xiaomi, které má v nabídce především levné chytré náramky. Na paty mu šlape Fitbit s 3,5 miliony prodanými kusy (20 %). Až daleko za nimi jsou Samsung a Huawei, tedy výrobci, kteří spolu s Applem vedou trh se smartphony. Huawei drží 6% podíl mezi výrobci wearables, Samsung dokonce jen 5%.

 
Samsung přitom zvolil podobnou strategii jako Apple, který se snaží vytvořit jeden pevný ekosystém. Jak ovšem ukazuje statistika, jen každý 23. majitel vlajkové lodi Galaxy si pořídí chytré hodinky od Samsungu. Zákazníci Applu jsou proti tomu značně loajálnější ke své značce, neboť Apple Watch si pořídí každý sedmý majitel iPhonů 7/7 Plus nebo 8/8 Plus. Celkem se ve třetím kvartále 2017 prodalo 17,3 milionu nositelných zařízení, tedy o 2 % méně ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. V dalším čtvrtletí však výrobci očekávají nárůst zájmu o chytré hodinky, a to díky novým modelům s tenčím designem, lepšími zdravotními funkcemi a delší výdrží baterie. Google by měl podle analytiků výrazně zapracovat na Android Wear, neboť v první pětce se umístili výhradně výrobci, kteří ve wearables upřednostňují vlastní softwarové platformy.
 


reklama