reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Prodej chytrých hodinek poprvé klesá, na vině je Apple

, , aktualita
Prodej chytrých hodinek poprvé klesá, na vině je Apple
Apple táhne celý trh s chytrými hodinkami, což dokazují poslední statistiky společnosti IDC. Americký výrobce je sice z první pětky jediným, komu prodeje meziročně klesly, i přesto se celkově prodalo o třetinu těchto zařízení méně než v loňském roce.
Prodej chytrých hodinek poprvé klesá, na vině je Apple
Trh s chytrými hodinkami je sice v porovnání se smartphony či tablety velmi malý, ale dosud neustále rostl. Jeho absolutním lídrem byl a je Apple, který zpočátku celý trh tlačil nahoru – ve druhém čtvrtletí loňského roku prodal 3,6 milionu chytrých hodinek, čímž získal těžko uvěřitelný 72% podíl. Jenže fanoušci výrobce s nakousnutým jablkem v logu teď čekají Apple Watch 2, které stále nebyly představeny. A počkají si minimálně do září, kdy by mohla být druhá generace produktu odhalena spolu s novými iPhony. Prodeje chytrých hodinek od Applu proto meziročně klesly o 55 %, ve druhém čtvrtletí letošního roku jich společnost dodala jen 1,6 milionu a její podíl tak klesl na 47 %.




I přes pokles zůstávají Apple Watch nejprodávanějšími chytrými hodinkami


A těží z toho konkurence, především asijská, která naopak na úkor Applu roste. I přesto ovšem celkové dodávky chytrých hodinek klesly, a to o celých 32 %. Nejspíš se však jedná jen o dočasný stav, po představení Apple Watch 2 očekáváme opětovný nárůst. Druhým nejúspěšnějším výrobcem je Samsung, který ve druhém čtvrtletí prodal 600 tisíc kusů chytrých hodinek, meziročně o 51 % více. Ještě výrazněji si polepšilo třetí Lenovo, které zaznamenalo 75% nárůst ve srovnání s minulým rokem. Čínský výrobce prodal okolo 300 tisíc kusů hodinek, podobně jako čtvrté LG.

Do velké pětky se vešel ještě Garmin, který udal přibližně 100 tisíc hodinek. Zbylých 16 % podílu, tedy asi 600 tisíc kusů, patří ostatním výrobcům. Na závěr nesmíme zapomenout dodat, že IDC považuje chytré hodinky za zařízení, která jsou schopná spouštět aplikace třetích stran. Do statistik tedy nejsou započítány hodinky bez displeje, ačkoliv třeba disponují funkcemi jako Bluetooth nebo krokoměr, stejně tak čísla neovlivnily nejrůznější chytré náramky a jiné „nositelnosti“.

Zdroj: Zdnet.com