Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Amazon a další investovali 700 mil. USD do EV Rivian

17.2.2019, Milan Šurkala, aktualita
Elektromobily Rivian vzbudily poměrně velký zájem u investorů a podle všeho i u zákazníků kvůli příznivým cenám. Investoři do něj v poslední době nasypali dalších 700 milionů USD, přičemž největším byl Amazon.
Již zanedlouho by se na silnicích mohly objevit nové elektromobily amerického startupu Rivian, konkrétně pickup R1T a SUV R1S. Tomu by mohla pomoci i obrovská finanční injekce ve výši 700 milionů USD od několika původních i nových investorů. Velkou část z této cifry má na svědomí Amazon, přesná hodnota však není známa. Rivian zůstává nadále nezávislou společností. Jak je vidět, Amazon má velký zájem o nová dopravní řešení, nedávno totiž investoval 530 milionů USD do startupu Aurora Innovation, který si klade za cíl vývoj autonomních vozů a řídí jej bývalý vedoucí obdobného projektu od Googlu.
 
Rivian R1T
 
Poslední zprávy hovoří o tom, že by se měly vyrábět tři různé verze. Nejslabší by měla mít výkon 400 koní (298 kW) a 105kWh akumulátor na ujetí 230 mil (370 km). Střední varianta slibuje 700 koní (522 kW), větší 135kW akumulátor a dojezd 300 mil (483 km). Nejsilnější varianta bude mít ještě kapánek vyšší výkon 750 koní (559 kW) a největší 180kWh akumulátor, který má zajistit dojezd až 400 mil (644 km).
 
Rivian R1S
 
O této nejsilnější verzi je také známo i více podrobností. Má 4 elektromotory a na kola dokáže poslat točivý moment až 14000 Nm. Pokud jde o pickup R1T, tak ten je 5475 mm dlouhý a 2015 mm široký. Jeho rozvor činí 3450 mm a nájezdové úhly má velmi slušných 34° vepředu a 30° vzadu. Mezi nápravami je to stále nemalých 26°. Světlá výška se pak může chlubit hodnotou až 360 mm, brodivost je 1 metr, takže to vypadá na skutečně solidní stroj do terénu. Díky elektrickým motorům je k dispozici i obrovská spousta místa, ty totiž nezabírají tolik prostoru jako tradiční spalovací motor a všechny další součástí pohonu jako převodovka, diferenciály a podobně. Mezi sedadly a korbou je prostor s objemem 350 litrů, pod přední kapotou je to pak dalších 330 litrů. První vozy by měly sjet z výrobních linek v roce 2020.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama