Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Albert testuje navigaci, která ukáže cestu až k regálu

11.9.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Snad nikdo nerad bloudí po obchodě při hledání určitého výrobku. Společnost Ahold Delhaize, která v Česku provozuje prodejny Albert, proto testuje novou mobilní aplikaci, která funguje jako navigace uvnitř obchodu.
Způsob, jakým nakupujeme v obchodech se mění. Zatímco v USA zkouší Amazon obchody bez pokladen, které využívají umělou inteligenci, v Evropě jde vývoj trochu pomaleji. I tady se ovšem objevilo v posledních době několik inovací, jako jsou samoobslužné poklady nebo ruční skenery a aplikace, pomocí kterých si zákazník sám načítá čárové kódy z výrobků. Jedním z průkopníků v celoevropském kontextu je nizozemská společnost Ahold Delhaize, která na českém trhu provozuje prodejny Albert. Začátkem letošního roku spustila systém nákupu Tap to go a nyní přichází s další novinkou, kterou pojmenoval Find my product.
 
 
Jedná se o mobilní aplikaci, která funguje jako indoorová navigace. Zákazník může zadat položku z nákupního seznamu a aplikace jej nejkratší cestou dovede k regálu, kde se daný produkt nachází. K dispozici je mapa celého obchodu i šipka, která ukazuje cestu k cíli, podobně jako to známe z automobilové navigace. V současné době probíhá testování v supermarketu Albert Heijn ve městě Hoofddorp nedaleko Amsterdamu. Po třech měsících obchod vyhodnotí testovací provoz a rozhodne o případném dalším rozšíření aplikace.
 
„Snažíme se našim zákazníkům ulehčovat a zpříjemňovat nakupování a nové technologie nám k tomu dávají řadu příležitostí,“ uvedl Steven de Kroes z oddělení vývoje obchodů Albert Heijn a dodává: „Asi se všichni shodneme, že nás nebaví hledat položky z nákupního seznamu. Díky aplikaci „Find my product“ se hledání stává minulostí a zákazníci v našich obchodech už vždy snadno a rychle najdou cestu ke každému produktu.“ Technické řešení navigace dodala společnost Signify (dříve Philips Lightning), přičemž systém využívá světla v obchodech vysílající unikátní kódy, které aplikace rozpozná pomocí předního fotoaparátu smartphonu.
 
Výše zmíněný systém Tap to go se v supermarketu Albert Heijn testoval od začátku letošního roku. Zákazník využíval zákaznickou kartu napojenou na bankovní účet, kterou při nákupu přiloží k elektronické cenovce požadovaného zboží. Zboží si může vkládat rovnou do tašky a při odchodu se nezdržuje u pokladny, ale jen dokončí nákup potvrzením v mobilní aplikací.
 
Zdroj: Tisková zpráva


reklama