I mistr tesař se někdy utne. V případě Tesly se stalo už několikrát, ale naštěstí se vždy jednalo o méně vážné a spíše raritní problémy, které nezpůsobily žádnou nehodu ani zranění. Před rokem tak muselo do servisu přes 50 tisíc majitelů elektromobilů Tesla kvůli vadné parkovací brzdě. Tentokrát je problém širší a týká se až 123 tisíc vozidel americké značky. Na vině je posilovač řízení, který používá šrouby snadno podléhající korozi. Závada se objevuje ve velmi chladném prostředí, kde jsou navíc k solení silnic používány spíše soli vápníku nebo hořčíku než chlorid sodný.

Tesla se ovšem rozhodla nenechat nic náhodě a svolává řidiče z celého světa. Počítá totiž s možností, že vozidlo může být později používáno v jiných klimatických podmínkách. Vadné šrouby se objevily v Modelu S, konkrétně v kusech vyrobených před dubnem 2016. Při selhání šroubu zůstane vozidlo ovladatelné, ale řidič by musel vyvíjet větší sílu k otáčení volantu, a to především v nižších rychlostech a při parkování. Řízení při vyšších rychlostech by prakticky nemělo být ovlivněno.
Majitelé dotčených vozidel proto nemusejí propadat panice a mohou automobil nadále používat. Tesla bude každého (v závislosti na dostupnosti dílů) kontaktovat kvůli domluvení návštěvy servisu, přičemž samotná oprava zabere přibližně hodinu. Návštěva servisu je tentokrát pouze doporučená.
Zdroj: Tesla.com