Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Tesla svolává do servisu 53 tisíc vozů kvůli vadné parkovací brzdě

23.4.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Výrobní vada týkající se parkovací brzdy donutila automobilku Tesla svolat do servisu desítky tisíc vozů Model S a Model X. Problém se nejspíš týká jen velmi malého počtu automobilů, přesto Tesla nechce podcenit bezpečnost.
Tesla nedávno zjistila výrobní vadu, která by mohla způsobit „zablokování“ elektrické parkovací brzdy. Problém se týká vozů Tesla Model S a Model X vyrobených od února do října 2016, celkem se tedy dotkne 53 tisíc řidičů po celém světě. Dotčené elektromobily mohou obsahovat vadný díl, který byl vyroben externím dodavatelem. Jeho vlivem by mohlo dojít k situaci, kdy řidič nemůže deaktivovat ruční brzdu. Nejedná se tedy o zase tak závažný problém, jako kdyby se brzda sama deaktivovala u zaparkovaného vozidla, které by se tak mohlo rozjet. Může se ovšem jednat o velmi nepříjemnou situaci, kdy by řidič nemohl s autem odjet a nejspíš by byl nucen zavolat autorizovaný servis. Tesla dodává, že nebyla zaznamenána nehoda ani zranění spojené s touto chybou.





Automobilka se rozhodla svolat do servisu vozy, u kterých by se mohl objevit tento problém s parkovací brzdou. Z 53 tisíc elektromobilů se vadný díl nejspíš objevil v méně než 5 % z nich, neexistuje ovšem způsob, jak je jednoduše rozpoznat. Majitelům dotčených vozů přijde nebo již přišlo e-mailem oficiální oznámení, které je upozorňuje tento problém a zve je k návštěvě servisu. Výměna samozřejmě proběhne zdarma a neměla by trvat déle než 45 minut. Tesla má údajně dostatek náhradních dílů, aby mohla začít s opravami, ale všechna postižená vozidla zvládne opravit až v říjnu 2017.

Není to poprvé, co Tesla svolává do servisu některé vozy kvůli zjištěné chybě. V listopadu 2015 svolala americká automobilka do servisu 90 tisíc sedanů Model S, u kterých se mohl vyskytnout problém s bezpečnostními pásy na předních sedadlech, který by při nehodě nemusel poskytnout pasažérům plnou ochranu. Ani v tomto případě však nestačilo dojít k žádné nehodě a problém se nejspíš týkal jen několika málo vozidel. Necelé 3 tisíce v té době nových elektromobilů Model X musely být v dubnu 2016 svolány kvůli chybnému upevnění třetí řady sedadel. Problém se ovšem nemusí vždy týkat jen samotných vozidel, jak dokazuje 29 tisíc vyměněných nabíjecích adapterů v roce 2014 z důvodu hrozícího nebezpečí požáru.

Zdroj: Tesla.com via Engadget.com
reklama