www.svetmobilne.cz
>
>
>

Tesla svolává do servisu 53 tisíc vozů kvůli vadné parkovací brzdě

Tesla svolává do servisu 53 tisíc vozů kvůli vadné parkovací brzdě
, , aktualita
Výrobní vada týkající se parkovací brzdy donutila automobilku Tesla svolat do servisu desítky tisíc vozů Model S a Model X. Problém se nejspíš týká jen velmi malého počtu automobilů, přesto Tesla nechce podcenit bezpečnost.
K oblíbeným
reklama
Tesla nedávno zjistila výrobní vadu, která by mohla způsobit „zablokování“ elektrické parkovací brzdy. Problém se týká vozů Tesla Model S a Model X vyrobených od února do října 2016, celkem se tedy dotkne 53 tisíc řidičů po celém světě. Dotčené elektromobily mohou obsahovat vadný díl, který byl vyroben externím dodavatelem. Jeho vlivem by mohlo dojít k situaci, kdy řidič nemůže deaktivovat ruční brzdu. Nejedná se tedy o zase tak závažný problém, jako kdyby se brzda sama deaktivovala u zaparkovaného vozidla, které by se tak mohlo rozjet. Může se ovšem jednat o velmi nepříjemnou situaci, kdy by řidič nemohl s autem odjet a nejspíš by byl nucen zavolat autorizovaný servis. Tesla dodává, že nebyla zaznamenána nehoda ani zranění spojené s touto chybou.





Automobilka se rozhodla svolat do servisu vozy, u kterých by se mohl objevit tento problém s parkovací brzdou. Z 53 tisíc elektromobilů se vadný díl nejspíš objevil v méně než 5 % z nich, neexistuje ovšem způsob, jak je jednoduše rozpoznat. Majitelům dotčených vozů přijde nebo již přišlo e-mailem oficiální oznámení, které je upozorňuje tento problém a zve je k návštěvě servisu. Výměna samozřejmě proběhne zdarma a neměla by trvat déle než 45 minut. Tesla má údajně dostatek náhradních dílů, aby mohla začít s opravami, ale všechna postižená vozidla zvládne opravit až v říjnu 2017.

Není to poprvé, co Tesla svolává do servisu některé vozy kvůli zjištěné chybě. V listopadu 2015 svolala americká automobilka do servisu 90 tisíc sedanů Model S, u kterých se mohl vyskytnout problém s bezpečnostními pásy na předních sedadlech, který by při nehodě nemusel poskytnout pasažérům plnou ochranu. Ani v tomto případě však nestačilo dojít k žádné nehodě a problém se nejspíš týkal jen několika málo vozidel. Necelé 3 tisíce v té době nových elektromobilů Model X musely být v dubnu 2016 svolány kvůli chybnému upevnění třetí řady sedadel. Problém se ovšem nemusí vždy týkat jen samotných vozidel, jak dokazuje 29 tisíc vyměněných nabíjecích adapterů v roce 2014 z důvodu hrozícího nebezpečí požáru.

Zdroj: Tesla.com via Engadget.com
reklama
Nejnovější články
Škoda Octavia 2020 je tady, přijíždí i v plug-inu Škoda Octavia 2020 je tady, přijíždí i v plug-inu
Česká událost roku je tady. Škodovka totiž představila čtvrtou generaci novodobé Octavie. Ta je opět o trošku větší, opět se zvětšuje objem zavazadlového prostoru a dostává také plug-in hybridní verzi.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
V USA se prodalo více elektromobilů než aut s manuálem V USA se prodalo více elektromobilů než aut s manuálem
Manuální řazení nikdy nebylo v USA příliš populární. Poslední dobou ale zájem o něj klesl natolik, že i elektromobily mají větší tržní podíl, a to téměř dvojnásobně. Zájem o ně totiž naopak velmi rychle roste vzhůru.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Apple iOS 13.2.2 opravuje chyby včetně agresivního managementu RAM Apple iOS 13.2.2 opravuje chyby včetně agresivního managementu RAM
Apple pravidelně vydává aktualizace svých operačních systémů. Nový iOS 13.2.2 opravuje zejména velmi nepříjemný bug spojený s příliš agresivním managementem RAW, který významně omezoval multitasking.
10.11.2019, aktualita, Milan Šurkala
Xiaomi Mi CC9 Pro: 5 zadních fotoaparátů včetně 108MPx modulu Xiaomi Mi CC9 Pro: 5 zadních fotoaparátů včetně 108MPx modulu
Situace s fotoaparáty na zadních stranách telefonů začíná být pěkně komplikovaná. Xiaomi Mi CC9 Pro jich tam má rovnou pět a byl použit i modul s velmi vysokým 108MPx rozlišením a pixel binningem.
7.11.2019, aktualita, Milan Šurkala
Ford Mustang Lithium: elektrický sporťák s 6stupňovým manuálem Ford Mustang Lithium: elektrický sporťák s 6stupňovým manuálem
Zatímco většina elektromobilů má jednostupňovou převodovku, automobilka Ford u prototypu elektrického Mustangu Lithium použila tradiční 6stupňový manuál. Ten bude z elektromotoru přenášet přes 1350 Nm.
7.11.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář