Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Zaplatit za autobus zhlédnutím reklam? V Německu má nová aplikace úspěch

20.12.2016, Jáchym Šlik, aktualita
V Düsseldorfu mohou cestující ve veřejné dopravě řešit zajímavé dilema. Buď zaplatí téměř 3 eura za jízdenku na MHD, nebo se podívají na několik reklamních videí v celkové délce kolem jedné minuty a neplatit nic.
Díky reklamám můžeme bezplatně přistupovat k většině internetových stránek či stahovat značnou část aplikací pro naše smartphony. Ale co kdyby reklamy umožnily například bezplatné cestování městskou hromadnou dopravou? Německy startup vydal aplikaci WelectGo, která nabízí možnost zaplatit za jízdenku na autobus či městský vlak tím, že se podíváte na několik reklamních videí. Zatím je tato možnost dostupná jen v Düsseldorfu, kde funguje ve spolupráci s tamním dopravním podnikem. Spoluzakladatel společnosti Philipp Dommers předpokládal, že do konce letošního roku využije jejich aplikaci okolo tisícovky uživatelů, ale nakonec jich je přes 20 000.

A není se čemu divit, cestující mohou ušetřit 2,60 eur (70 Kč) za nákup jízdenky s dobou platnosti 90 minut a místo toho zhlédnout čtyři reklamní videa, každé v délce asi 20 sekund. Navíc si může z nabízených vybrat přesně ta, která chce. Po dokončení se mu na displeji zobrazí elektronická jízdenka v podobě QR kódu, kterou se v případě potřeby prokáže. Podobně lze zaplatit také za levnější jízdenku platnou na 20 minut nebo 3 zastávky, další druhy jízdného zatím v aplikaci nejsou dostupné. Mnohonásobně vyšší zájem o WelectGo je ovšem pro projekt paradoxně komplikací. Reklamních partnerů prozatím není tolik, aby mohl jízdenku bezplatně získat každý a uživatele proto může nepříjemně překvapit hláška o tom, že byl překročen aktuální limit.





Reklamní partneři si také mohou zvolit, kolikrát povolí jednomu uživateli zhlédnout své video, takže ani každodenní dlouhodobé používání není zatím možné. Situace by se mohla v budoucnu zlepšit, neboť s více uživateli by samozřejmě mohlo přibýt také společností, které přes reklamy ve WelectGo budou chtít propagovat své služby či produkty. Projekt by se mohl brzy rozšířit také do dalších německých měst. Zatím nevypadá příliš nadějně, že by se dostala i do České republiky, klidně by se však mohli inspirovat někteří čeští vývojáři a nabídnout něco podobného i v našich podmínkách. Využili byste této možnosti?

Zdroj: Androidauthority.com
reklama