Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Xiaomi má v plánu kamenné obchody a dražší smartphony

12.7.2016, Jáchym Šlik, aktualita
Xiaomi podle posledních statistik ztratilo pozici ve velké pětce největších výrobců a možná právě proto chce společnost pozměnit svou strategii. Hugo Barra se nechal slyšet, že chce z Xiaomi udělat prémiovou značku.
Xiaomi je v současné době známé jako výrobce kvalitních, ale přitom levných smartphonů. To by se však v budoucnu mohlo změnit. Vice president Hugo Barra nedávno prohlásil, že čínská společnost se plánuje čím dál tím více proměňovat v prémiovou značku. S tím by mělo souviset nejen používání ještě prémiovějších komponentů, ale samozřejmě také zvýšení cen. Barra ovšem připomněl, že ceny produktů od Xiaomi se průběžně zvyšují v uplynulých letech, i když nejspíš jen velmi pomalu, takže to zákazník stěží postřehne.

Výrobce se už nechce účastnit cenových válek v nejnižších kategoriích smartphonů, takže bychom neměli očekávat žádné další low-endy s logem Xiaomi. Naopak dražší smartphony samozřejmě přinášejí mnohem větší zisk. Nedávno se také objevila informace, že Xiaomi pracuje na smartphonu s cenovkou v přepočtu bezmála 15 000 Kč bez DPH. Oznámil to spoluzakladatel Xiaomi Liwan Jiang s tím, že i přes vyšší cenu by měl telefon nabídnout lepší výbavu než konkurenční modely.




Podobných obchodů chce Xiaomi otevřít tisíc


Překvapivá je také změna prodejního modelu. Společnost už nechce své produkty nabízet jen online, ale také ve vlastních kamenných prodejnách. Ty si samozřejmě nesmíme představovat jako běžné obchody s elektronikou, ale spíše jako showroomy, které pro prezentaci svých produktů používá například Apple. První takový experimentální obchod pod názvem Mi Home otevřelo Xiaomi v Hongkongu a podle všeho se jedná o úspěch. Výkonný ředitel Lei Jun prohlásil, že výrobce má v plánu otevřít po světě tisícovku dalších takových prodejen. Na ploše okolo 250 čtverečních metrů v nich má výrobce v úmyslu prezentovat nejen své smartphony, ale také další produkty.

A co vlastně stojí za nedávnými změnami ve strategii Xiaomi? Nejspíš to bude konkurence, a to především ze strany ostatních čínských výrobců, kteří svoje produkty mnohdy nabízejí výrazně levněji. Možná právě to donutilo čínského výrobce, aby se začal více soustředit na prémiové produkty, ze kterých bude mít samozřejmě také vyšší zisk. Bohužel podle posledních statisti společnosti IDC už Xiaomi nenajdeme mezi pětkou největších výrobců smartphonů, kde jej nahradila dvojice Oppo a Vivo.

Zdroj: Scmp.com
reklama