www.svetmobilne.cz
>
>

Volvo ukončí vývoj dieselů, bude se soustředit na elektřinu

Volvo ukončí vývoj dieselů, bude se soustředit na elektřinu
, , aktualita
Naftové motory to mají spočítané. Mnoho měst jim chce zakázat vjezd a nemálo výrobců s nimi brzy skončí. CEO automobilky Volvo už s dalším vývojem nepočítá a chystá se na hybridy a elektromobily.



reklama
V Evropě a některých asijských státech jako je např. Indie jsou dieselová auta velmi populární. Vždyť v Evropě tvoří zhruba 50 % všech prodejů. To se ale v brzké době změní. I když je některé státy preferovaly kvůli nízkým emisím CO2 (díky nižší spotřebě), zjistilo se, že další emise jsou na tom podstatně hůře nemluvě o emisních skandálech, kdy při měření emisí podváděla nejedna značka. Tedy nejen Volkswagen ve své Dieselgate. Dnes tak mnoho měst zvažuje zákaz vjezdu automobilům s dieselovým motorem. Výroba těchto aut ale začíná být problematická i pro samotné automobilky. CEO automobilky Volvo Hakan Samuelsson se nedávno vyjádřil, že nynější auta Volvo budou mít patrně poslední generaci naftových motorů a s dalším vývojem se již nepočítá.


Volvo EV Concept 40.1


Hlavním důvodem je to, že pro splnění emisních limitů je třeba extrémně nákladného vývoje, samotné motory jsou také velmi složité a drahé, nemluvě o velmi problematické a nákladné údržbě, aby zůstaly dlouhodobě v dobré kondici. Doba jednoduchých nezničitelných a takřka bezúdržbových dieselů je už opravdu pryč. Samuelsson připustil, že diesely budou ještě pár let hrát velkou roli, ostatně 90 % SUV Volvo XC90 se prodá právě s naftovým motorem.


Volvo EV Concept 40.2


Poslední generace motorů představená v roce 2013 se tak bude sice dále vyvíjet, ale půjde už jen o evoluci. Novou generaci už patrně nespatříme a předpokládá se, že v roce 2023 vyjede z brán Volva poslední auto poháněné naftou. Místo nákladného vývoje nových dieselových motorů se chce Volvo soustředit na hybridy a elektromobily. V roce 2019 chce představit svůj první elektromobil, který navíc bude cenově posazen relativně nízko okolo 35-40 tisíc dolarů (podobně jako Tesla Model 3). Nabídnout má dojezd 250 mil (zhruba 400 km). Na jaře již byl představen koncept tohoto vozu v podobě SUV 40.1 a sedanu 40.2. Samuelsson také zmínil Teslu, která se stala takřka synonymem pro elektromobil a elektromobilitu rozběhla ve velkém.

Zdroj: electrek.co, uk.reuters.com
reklama
Nejnovější články
Android O bude úspornější i bezpečnější, přinese také nové emotikony Android O bude úspornější i bezpečnější, přinese také nové emotikony
Připravovaný Android O přinese delší výdrž baterii, vyšší stabilitu aplikací i kvalitnější zabezpečení. Jak toho Google dosáhne? Kromě toho byly představeny také nové kulaté emotikony, které nahradí dosavadní podivné tvary.
Včera,  aktualita, Jáchym Šlik
Android Go: svižný systém i na nejlevnějších smartphonech Android Go: svižný systém i na nejlevnějších smartphonech
Android nalezneme jak na vlajkových lodích, tak extrémně levných telefonech za pár tisíc korun. A právě na ně cílí nová sada Android Go, která obsahuje aplikace a funkce pro low-endové modely s 1GB či menší RAM. Neméně důležitá bude také úspora mobilních dat.
Včera,  aktualita, Jáchym Šlik
Huawei Y3 2017 a Y7: cenově dostupná dvojice smartphonů Huawei Y3 2017 a Y7: cenově dostupná dvojice smartphonů
Huawei v tichosti představil další dva nové modely z řady Y. Kromě třetí generace Y3, což je opravdový low-end se základními specifikacemi, jsme se dočkali také zbrusu nového Y7, který je o něco větší a svou výbavu ukrývá v částečně kovovém těle.
Včera,  aktualita, Jáchym Šlik
Meizu a bezrámečkový smartphone? Možná se dočkáme v roce 2018 Meizu a bezrámečkový smartphone? Možná se dočkáme v roce 2018
Čínská společnost Meizu by mohla ke svému patnáctému výročí, které oslaví v příštím roce, nadělit zákazníkům smartphone s bezrámečkovým designem. Naznačil to samotný šéf společnosti s tím, že v současné době existují jiné priority.
21.5.2017,  aktualita, Jáchym Šlik
Renault testuje elektrické Kangoo Z.E. bezdrátově nabíjené ze silnice Renault testuje elektrické Kangoo Z.E. bezdrátově nabíjené ze silnice
Skladování elektrické energie je u elektromobilů velký problém. Baterie jsou stále velké a těžké. Renault společně se společnostmi Qualcomm a Vedecom vyrobil a vyzkoušel testovací dráhu pro bezdrátové nabíjení elektromobilů ve Francii.
21.5.2017,  aktualita, Milan Šurkala