Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Velká recenze zařízení HTC Touch Pro2

14.6.2009, Pavel Koza, recenze
Teprve před pár týdny se k natěšeným příznivcům značky HTC dostal nový HTC Touch Diamond2, jen před několika dny se zase dočkali všichni, kteří dávají přednost skvěle vybaveným komunikátorům s integrovanou QWERTY klávesnicí. Na pulty obchodů zamířil nový HTC Touch Pro2.

Zařízení jako telefon - konferenční hovor


Konferenční hovor, tedy schopnost mobilní sítě propojit 3 a více účastníků najednou a umožnit tak virtuální diskuzi, není u mobilních telefonů rozhodně žádnou novinkou. Osobně jsem ale ještě nikdy žádný konferenční hovor neuskutečnil. Jednak jsem neměl potřebu povídat si najednou s více lidmi přes telefon, navíc ale nebylo vyvolání a následná průběžná administrace konferenčního hovoru (alespoň na některých telefonech) vysloveně snadná a přehledná. V HTC se rozhodli to změnit, alespoň pro model HTC Touch Pro2, a vytvořili řešení založené na kombinaci hardware i software, díky které je konferenční telefonování hračkou.




Prvním krokem je inicializace konferenčního hovoru, kterého se kromě vás může účastnit až 5 dalších jedinců. Výběr účastníků je možno provést hned několika způsoby, princip je ale pokaždé stejný - voláte postupně jedno číslo za druhým a po spojení hovoru je podle potřeby buď přidáváte do konference, nebo hovor vyřídíte jako soukromý a následně ukončíte. Během této operace je z vašeho pohledu konference přidržena, již aktivní účastníci ale mohou konverzovat navzájem. A teď k těm způsobům sestavení konference:

1. Nejjednodušší je zavolat prvního účastníka stejným způsobem, jako voláte všem ostatním - vyberete nebo napíšete číslo a voláte. Jakmile se hovor spojí, v nabídce na displeji se zvýrazní tlačítko pro přidání dalšího hovoru. Tapnete na něj, hovor se přidrží, vyberete další číslo, zavoláte a přidáte do konference.




2. Ve druhém způsobu si nejdříve vyberete všechny účastníky ze seznamu. V základním zobrazení telefonního seznamu se vedle zeleného tlačítka na vytočení čísla objevila místo mazací šipky další ikonka s přepínačem, která přepíná právě mezi klasickým pohledem na telefonní seznam a seznamem s možností výběru až pěti dalších účastníků hovoru. Jakmile si vyberete, tapnete na tlačítko Konference a zobrazí se přehledná tabulka, kde vidíte nejen všechny vybrané kontakty, ale zároveň si u těch s více telefonními čísly můžete vybrat to správné. Pak už stačí tapnout na zelenou ikonku telefonu u prvního a... dál už to znáte. Pouze je vše maximálně přehledné, protože máte vše na jedné obrazovce.




3. Poslední varianta je vlastně jen drobným rozšířením předchozí. Odesílatel i příjemce (nebo příjemci) každé emailové zprávy, která vám dorazí do schránky, se kontrolují proti databázi kontaktů. Pokud se najdou, je odesílateli možné ihned zavolat zeleným tlačítkem a pokud je nalezených kontaktů víc a označíte jich víc, získáte seznam uvedený v předchozím bodu a pak už je to stejný postup.




Tak, živá konference je v plném proudu. Na displeji vidíme její účastníky a jako organizátoři máme jisté možnosti, jak ji spravovat. Pokud je v konferenci méně než 5 účastníků (kromě vás), je možné pozvat do ní někoho dalšího způsobem, jaký jsme si popsali v předchozích odstavcích. Stejně tak ovšem můžeme některého z konverzujících z hovoru vyloučit, prostě tapneme na červené tlačítko a hovor s ním se ukončí. Pokud bychom rádi probrali s jedním konkrétním člověkem něco soukromého, není nic jednoduššího než tapnout na zelené tlačítko a máme šanci; zbývající účastníci konference se budou bavit mezi sebou a my budeme mít soukromí. A stejně jako v klasickém dvoustranném hovoru máme možnost zobrazit si o dané osobě informace jako emaily, SMSky nebo obecné kontaktní informace. A na úplný závěr samozřejmě máme možnost konferenční hovor ukončit.




Milé překvapení na nás čeká v případě, že máme zařízení v režimu na šířku, pak je totiž celý nástroj pro ovládání konference velmi pěkně graficky proveden. Funkčně na tom je sice stejně, jako v klasickém režimu "na výšku", ale pokud jde o umělecký dojem, je to čistá desítka.




To je ale jen jedna polovina dovedností Touch Pro2 pokud jde o "masovou" komunikaci. Kromě klasické konference totiž nabízí prostředky pro situaci, kdy kolem kulatého stolu v jedné místnosti sedí 5 lidí a přes telefon si povídají s dalšími 10 lidmi u jiného kulatého stolu na druhém konci zeměkoule. Pro tuto situaci má zařízení jednak dvojici citlivých mikrofonů (jeden pro zvuk a druhý pro automatickou redukci šumu a ruchů), tak skutečně výborný reproduktor pro hlasitý odposlech a v neposlední řadě i speciální funkci, která hlasitý odposlech aktivuje automaticky poté, co zařízení položíte displejem na stůl. A pokud tak učiníte, všimnete si zeleně svítícího tlačítka určeného pro funkci ztlumení, které po stisknutí po dobu vypnutého displeje bude blikat červeně.




Druhou funkci jsem zkoušel vysloveně v testovacím režimu, takže nešlo o ostrou konferenci, ale pouze zkušební několikaminutový rozhovor. Zkoušel jsem být na "obou koncích", jak u zařízení Touch Pro2, tak o pár metrů vedle s klasickým telefonem u ucha. U zařízení "vzhůru nohama" (tedy Touch Pro2) byla kvalita reprodukce bez kompromisů, vestavěné reproduktory jsou skutečně povedené. Pokud jsem se přesunul o kus dál a poslouchal kvalitu mikrofonu, nebylo to úplně dokonalé (zvuk byl trochu kovový a občas jakoby z akvária), ale vždy byl naprosto srozumitelný a svému účelu naprosto vyhovující).

V HTC tomuto celému systému pro business komunikaci říkají HTC Straight Talk a musím přiznat, že to má něco do sebe. Jak kvalita, tak způsob ovládání mi sedly a i když asi nebudu ani v budoucnu zrovna vášnivým účastníkem konferenčních hovorů, pro pravidelné uživatele této technické vymoženosti bude snadné ovládání velmi vítaným pomocníkem. Osobně jsem nejvíce ocenil kvalitní mikrofony i reproduktory pro hlasitý odposlech, které dobře reprodukují nejen hlas, ale i písničky a další zvukové nahrávky. Dvěma slovy - velmi povedené!
reklama