Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Subaru BRZ přichází s 2,4litrovým atmosférickým boxerem

19.11.2020, Milan Šurkala, aktualita
Subaru přichází s druhou generací svého kupé BRZ. Nyní přináší větší 2,4litrový motor, který má nadále atmosférické plnění a točí poměrně vysoko. Novinka má ještě nižší těžiště a skoro ani nepřibrala.
Dvojice sportovních kupé Toyota GT86 a Subaru BRZ se objevila už před nějakou dobou, přičemž už od uvedení jí byl vytýkán nepříliš silný motor. Ten měl atmosférické plnění, takže jej bylo nutno hodně točit, nicméně to s kompaktní stavbou, nízkým těžištěm a nepříliš vysokou hmotností byl přesto recept na dobrou zábavu. Bohužel při objemu dvou litrů měl sice velmi slušných 200 koní, ale točivým momentem se rovnal spíše přeplňovaným litrovým tříválcům a v běžném provozu tak nepůsobil přehnaně dynamicky. To se s novou generací Subaru BRZ trochu změní. Novinka totiž dostala motor, který měl mít už předchůdce. Objem vyskočil na 2,4 litru (94×86 mm), což je o 20 % více než v minulosti.
 
Subaru BRZ
 
Patrně kvůli emisním normám sice až o tolik nevzrostl výkon, nicméně i tak je 228 koní (170 kW) velmi pěknou hodnotou, která vrcholí až při 7000 ot./min. Solidně se ale zvýšil i točivý moment na 250 Nm při 3700 ot./min, takže i při klidné jízdě by měla novinka působit výrazně silnějším dojmem. Motor má vysoký kompresní poměr 13,5:1 a využívá kombinace nepřímého i přímého vstřiku Toyota D-4S. K dispozici je variabilní časování sacích i výfukových ventilů DAVCS.
 
Subaru BRZ
 
Karoserie je o 50 % tužší a hmotnost zůstala v podstatě na úrovni předchůdce. Verze se 6stupňovým manuálem váží 1278 kg dle amerických norem, s 6stupňovým automatem pak 1300 kg. Toto platí pro verzi Premium, přičemž varianta Limited je asi o 9, resp. 8 kg těžší. Vůz má o něco vyváženější linie než předchůdce (dle mého názoru) a využívá propracované aerodynamiky předních blatníků i prahů pro zvýšení přítlaku.
 
Subaru BRZ
 
Uvnitř je 7" digitální přístrojová deska, která dokáže měnit vzhled podle režimu. Nechybí ani 8" obrazovka infotainment systému. Podporován je mutlimediální systém Subaru Starlink a integrace s Apple CarPlay a Android Auto. Varianty s automatem mají i asistenční technologii EyeSight Driver Assist Technology. Vůz obouvá 17" pneumatiky 215/45 R17 u verze Premium a 215/40 R18 u Limited. Má rozvor 2576 mm, na délku měří 4265 mm, je 1775 mm široký a 1311 mm vysoký. Do prodeje půjde na podzim 2021.
 
Subaru BRZ
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama