www.svetmobilne.cz
>
>
>
>

Sony Xperia Z4 oficiálně: stejná, ale přece jiná

Sony Xperia Z4 oficiálně: stejná, ale přece jiná
, , aktualita
Bez fanfár a velkého rozruchu kolem dnes Sony oficiálně představilo svou letošní vlajkovou loď Xperia Z4. Zatím se tak stalo jen v Japonsku, mezinárodní představení by ale na sebe nemělo nechat dlouho čekat.



reklama
Dočkali jsme se konečně revoluce, nebo jde Xperia Z4 opět jen cestou menší evoluce? To je otázka, která jistě napadla nemalou část našich čtenářů. S odpovědí na tuto otázku asi nemá příliš smysl napínat. Jak asi většina z nás čekala, v pořadí už čtvrtý model Xperia Z přináší opět jen menší změny.

Nedá se říct, že by to bylo vyloženě na škodu, Xperia Z3 byl přece jenom povedený model, který žádné radikální změny nepotřeboval. Na druhou stranu nemají majitelé Xperií Z3 tolik důvodů k tomu, aby upgradovaly na Xperii Z4 a japonský výrobce tak přichází o část potenciálních zákazníků.





Minimálními proměnami prošel design, který už je podobný od první generace Xperie Z. Dalo by se říct, že japonský výrobce design svých vlajkových lodí postupně vybrušuje model od modelu jako jakýsi diamant.

Kromě jiných kosmetických změn došlo u Xperie Z4 také k dalšímu ztenčení těla ze 7,3 mm (Xperia Z3) na 6,9 mm. Trochu se snížila také hmotnost, která nyní činí 144 g. Ovšem délka (146 mm) a šířka (72 mm) zůstaly stejné jako u předchůdce.

Nezměněné jsou i parametry displeje, který má úhlopříčku 5,2“ a rozlišení 1920 x 1080 pixelů (Full HD). Je ovšem docela pravděpodobné, že Sony zase o malý kus vylepšilo kvalitu panelu, takže zobrazovací schopnosti displeje budou lepší než u Xperie Z3.





O pohon smartphonu se stará osmijádrový procesor Qualcomm Snapdragon 810 (MSM8994), který už se objevil například v HTC One M9 nebo LG G Flex 2. Jen připomeňme, že předchozí generace „Zetka“ měla čtyřjádrový Snapdragon 801.

Procesoru dělá společnost 3GB RAM, takže zde k žádné změně nedošlo. Co se týče interního úložiště, budou k dostání varianty s 32GB i 64GB pamětí. Ani tentokrát výrobce nezapomněl na micro SD slot, který si poradí s až 128GB paměťovou kartou.

Zadní fotoaparát zůstal při pohledu na parametry nezměněn. K dispozici je 20,7MPx snímač Exmor RS s podporou citlivosti až ISO 12800 nebo nahráváním videí ve 4K rozlišení. Vpředu byla použita 5,1MPx kamerka namísto původní 2,1MPx.





V oblasti konektivity stojí za zmínku především LTE Cat. 6 s rychlostí až 300 Mbps při downloadu, respektive až 50 Mbps při uploadu. Dále je připraveno dvoukanálové Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.1, NFC a GPS + GLONASS. Jako operační systém byl použit Android 5.0 Lollipop.

Sony Xperia Z4 přichází s 2930mAh baterií, což je méně, než měla Xperia Z3, která disponovala 3100mAh baterií. I přesto by právě představená novinka měla nabídnout delší výdrž na jedno nabití – výrobce uvádí až 17 hodin hovoru přes 3G sítě, zatímco u předchůdce tato hodnota činila 16 hodin.

Typickou funkcí vlajkových lodí Sony je zvýšená odolnost proti vodě a prachu. Nejinak je tomu u nové Xperie Z4, která disponuje certifikací IP68. Telefon by tedy měl přežít ponoření do hloubky jednoho metru po dobu 30 minut. Ve výbavě jsou přítomny také stereo reproduktory.





Detaily o ceně ani začátku prodeje Sony Xperie Z4 na japonském trhu zatím nebyly zveřejněny. Záhadou zůstává i to, kdy se telefon objeví na evropských trzích. V tuto chvíli víme jistě pouze to, že bude přístroj nabízen ve čtyřech barevných variantách – černé, bílé, měděné a zelené. Jedná se tedy o stejné barevné kombinace jako u Xperie Z3.

Technické parametry smartphonu Sony Xperia Z4:
  • Displej: 5,2” IPS s rozlišením 1920 x 1080 pixelů (Full HD) a jemností 424 ppi
  • Procesor: osmijádrový Qualcomm Snapdragon 810, 4 x 2,0 GHz + 4 x 1,6 GHz
  • RAM: 3 GB
  • Vnitřní paměť: 32 GB / 64 GB (v závislosti na zvolené verzi), slot na micro SD karty (až 128 GB)
  • Sítě: LTE Cat. 6, HSDPA, 2G
  • Konektivita: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac včetně Wi-Fi Direct a DLNA, Bluetooth 4.1, NFC, GPS + Glonass, micro USB 2.0 s podporou MHL 3.0., 3,5mm audio jack
  • Zadní fotoaparát: 20,7 MPx, s přisvětlovací diodou, autofokusem a nahráváním 4K videí
  • Přední fotoaparát: 5,1 MPx
  • Baterie: 2 930 mAh
  • Operační systém: Android 5.0 Lollipop s uživatelskou nadstavbou
  • Další funkce: zvýšená odolnost proti vodě a prachu IP65/IP68, přední stereo reproduktory
  • Rozměry: 146 x 72 x 6,9 mm
  • Hmotnost: 144 g
  • Barevné varianty: černá, bílá, měděná, zelená

Zdroj: AndroidPolice.com
reklama
Nejnovější články
Android O bude úspornější i bezpečnější, přinese také nové emotikony Android O bude úspornější i bezpečnější, přinese také nové emotikony
Připravovaný Android O přinese delší výdrž baterii, vyšší stabilitu aplikací i kvalitnější zabezpečení. Jak toho Google dosáhne? Kromě toho byly představeny také nové kulaté emotikony, které nahradí dosavadní podivné tvary.
Včera,  aktualita, Jáchym Šlik
Android Go: svižný systém i na nejlevnějších smartphonech Android Go: svižný systém i na nejlevnějších smartphonech
Android nalezneme jak na vlajkových lodích, tak extrémně levných telefonech za pár tisíc korun. A právě na ně cílí nová sada Android Go, která obsahuje aplikace a funkce pro low-endové modely s 1GB či menší RAM. Neméně důležitá bude také úspora mobilních dat.
Včera,  aktualita, Jáchym Šlik
Huawei Y3 2017 a Y7: cenově dostupná dvojice smartphonů Huawei Y3 2017 a Y7: cenově dostupná dvojice smartphonů
Huawei v tichosti představil další dva nové modely z řady Y. Kromě třetí generace Y3, což je opravdový low-end se základními specifikacemi, jsme se dočkali také zbrusu nového Y7, který je o něco větší a svou výbavu ukrývá v částečně kovovém těle.
Včera,  aktualita, Jáchym Šlik
Meizu a bezrámečkový smartphone? Možná se dočkáme v roce 2018 Meizu a bezrámečkový smartphone? Možná se dočkáme v roce 2018
Čínská společnost Meizu by mohla ke svému patnáctému výročí, které oslaví v příštím roce, nadělit zákazníkům smartphone s bezrámečkovým designem. Naznačil to samotný šéf společnosti s tím, že v současné době existují jiné priority.
21.5.2017,  aktualita, Jáchym Šlik
Renault testuje elektrické Kangoo Z.E. bezdrátově nabíjené ze silnice Renault testuje elektrické Kangoo Z.E. bezdrátově nabíjené ze silnice
Skladování elektrické energie je u elektromobilů velký problém. Baterie jsou stále velké a těžké. Renault společně se společnostmi Qualcomm a Vedecom vyrobil a vyzkoušel testovací dráhu pro bezdrátové nabíjení elektromobilů ve Francii.
21.5.2017,  aktualita, Milan Šurkala