Služba Google Play Movies už je dostupná v Česku

21.6.2014, Jáchym Šlik, aktualita
Filmy z Obchodu Google Play si od pátku mohou koupit či půjčit i zájemci z České republiky a Slovenska. Všechny snímky jsou zatím jen v angličtině, k části z nich však jsou dostupné české nebo slovenské titulky.
Služba Google Play Movies se tento týden rozšířila do dalších 21 zemí po celém světě. A věřte nevěřte, najdeme mezi nimi i Českou republiku a Slovensko. Po aplikacích, knihách a hudbě byla v Obchodu Google Play zpřístupněna pro české uživatele další sekce. Jedinou kategorií, která u nás zůstává úplně nedostupná, jsou zařízení. Smartphony a tablety Nexus, Chromebooky nebo zařízení pro chytrou domácnost Nest si tak v české verzi Google Play Store zatím nekoupíme.

Filmy si ve službě můžete zakoupit nebo vypůjčit, druhá možnost však zatím není dostupná u všech titulů. Zakoupený nebo vypůjčený film si můžete přehrát ve webovém prohlížeči, případně na mobilním zařízení, tedy smartphonu nebo tabletu. Podporovány jsou operační systémy Android a iOS. Pokud si film chcete přehrát na velké televizní obrazovce, budete potřebovat kabel HDMI nebo zařízení Chromecast.

Film si však nemůžete stáhnout jako soubor například ve formátu AVI, ale je nutné jej streamovat přímo ze serverů Googlu. Pro přehrávání je tedy nutné internetové připojení, pouze na zařízení s Androidem je možné si film stáhnout dopředu a následně si jej přehrát offline, tedy třeba na dovolené.

Pokud si chcete některý z filmů zakoupit a mít tak k němu doživotní přístup, připravte si až 470 Kč. Na druhou stranu však v Google Play Movies naleznete i tituly za necelých 10 Kč, jako například drama Oko bere z roku 2008. Pokud si tedy službu chcete jen vyzkoušet, doporučujeme některý z těchto levnějších titulů.

Při vypůjčování se ceny pohybují v řádech desítek korun v případě starších a méně známých titulů, u nejnověšjších trháků však cena většinou překračuje 100 Kč. Přehrávání vypůjčeného filmu je nutné zahájit do 30 dnů a na následné zhlédnutí pak máte 48 hodin. U vybraných filmů si dokonce můžete zvolit, zda si jej chcete zakoupit či vypůjčit v běžném (SD) nebo vysokém rozlišení (HD).

Důležitou informací pro většinu našich čtenářů bude jistě jazyk, ve které jsou filmy dostupné. Všechny tituly jsou zatím k dispozici jen v angličtině, spolehnout se tak budete muset jen na české nebo slovenské titulky, i ty ovšem najdete jen u části filmů. Bohužel v současné době chybí ve službě filtr, který by umožňoval zobrazit jen filmy s titulky v našem jazyce. Snímky z české produkce byste pak v Obchodě Google Play hledali marně.

Počet zemí, ve kterých je dostupná služba Google Play Movies, se tento týden příblížil stovce. Mezi 21 nejnovějších zemí patří také Albánie, Argentina, Arménie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Estonsko, Chorvatsko, Kazachstán, Kyrgyzstán, Laos, Litva, Lotyšsko, Moldavsko, Polsko, Řecko, Tádžikistán, Thajsko, Turkmenistán a Uzbekistán. Podsekce televizních pořadů zatím zůstává dostupná výhradně v USA, Austrálii, Kanadě, Spojeném království a Japonsku.

Zdroj: Play.google.com