Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Samsung na rozvojových trzích: vyšší prodeje, ale nižší zisky

11.4.2016, Jáchym Šlik, aktualita
Samsung už dlouho není jedničkou na rozvojových trzích, kvůli nižší ceně se tam prosadily především místní značky. Teď se situace začíná na první pohled zase zlepšovat, kvůli vyšším prodejům ale Samsung musel snížit marže z prodaných smartphonů.
Ještě před pár lety se zdálo, že pozice Samsungu na rozvojových trzích se smartphony je neotřesitelná. Potom ovšem nastal boom výrobců z Číny, Indie a jiných zemí, kteří nabízejí lépe vybavené modely za nižší ceny. Až v poslední době se Samsungu daří získávat zpět svou ztracenou pozici, i když kvůli tomu musel snížit ceny svých telefonů. To samozřejmě znamená, že z každého prodaného telefonu má výrobce nižší zisk, což je z dlouhodobého hlediska pro Samsung nevýhodná situace, naopak těžit z toho mohou zákazníci.

Podle analýzy, kterou zveřejnil deník The Wall Street Journal, měl výrobce v posledním čtvrtletí roku 2015 hrubou marži ze svých smartphonů jen 8,9 %, ještě v roce 2013 to byl přitom skoro dvojnásobek (16,1 %). Jen pro srovnání, marže Applu se pohybují kolem 40 %, jenže iPhony zkrátka nemají takový problém s konkurencí, a tak si Apple může dovolit nasadit ceny vysoko. To pro nižší třídu rozhodně neplatí, zde je právě cena jedním z hlavních kritérií.




Samsung Galaxy J1 je jedním z nejlevnějších smartphonů jihokorejského výrobce


Smartphony od Samsungu jsou v Indii asi o čtvrtinu dražší než srovnatelné modely místních značek, dříve si ovšem zájemci museli připlatit až 40 %. Klesajícím maržím se jihokorejský výrobce snaží bránit snižováním výrobních nákladů i zmenšením počtu nabízených modelů, to jsou ovšem změny, které nelze udělat ze dne na den. V současné době nabízí Samsung nespočet modelů nižší až střední třídy, na nízkou cenu je zaměřena především řada Galaxy J.

Zdroj: PhoneArena.com
reklama