Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
22.9.2016, Milan Šurkala, článek
O kolik se sníží spotřeba při volbě vyššího převodu a nižších otáček? V dnešním testu jsme to vyzkoušeli na lehce kopcovaté trati. Je lepší držet nízké otáčky i do kopce nebo se podřazením spotřeba nezvýší? A umí kopce i spotřebu snižovat?
Cemada (6) | 23.9.201611:54
No když počítají i se snížením odporu a tím i spotřeby díky hroudě bláta, tak tu spotřebu měřili na desetitisíciny ne?
Ale to je jedno.

Kdyby se firmy místo honby za nízkými emisemi hnaly za vývojem a rozšířením alternativních paliv, udělali by daleko lépe.
Mimochodem by mě docela zajímalo jak se řeší emise ve slavné USA. Tam něco jako nařízení EU o emisích asi mít nebudou.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 23.9.201616:39
Pokud vím, nemají tam ty pokuty za CO2 navíc, ale emisní limity mají velmi přísné. Ostatně některé automobilky tam ani neprodávají naftové motory, protože je nedokázaly udělat tak, aby prošly. V EU se vesele prodávají.
Odpovědět0  0
potooczech (28) | 26.9.20169:12
Dlouhodobě se tam se spotřebou pracovalo tak, že vláda zadávala cíl, kde by se měly automobilky pohybovat v oblasti nájezdu mil na jeden galon. Tedy svým způsobem obdoba limitů CO2 v EU. Čili takto byli výrobci tlačeni, aby snižovali spotřebu u svých vozů.

Plus někdy od devadesátých let se pak ještě přitvrdilo a emisní normy mají přísnější jak EU. A opravdu málokdo si tam dovolí v tomto směru podvádět. Jak ukazuje kauza VW, podvod pak něco stojí.

Je jen smutné, že zatímco v USA vysolí VW těžké miliardy za podvod, tak v EU jako by se nic nedělo ... ale kdyby ve Wolfsburgu vyráběli pomazánkový krém a říkali tomu máslo, to by byly pokuty panečku. Za ničení našeho zdraví, ale nedostanou nic.
Odpovědět0  0
shasler (69) | 23.9.20169:02
U grafů nefunguje možnost otevřít větší obrázek...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 23.9.20169:47
Omlouvám se za chybu, odkazy jsem opravil.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.