Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Candy Crush Saga vydělala přes miliardu dolarů, zisky ale klesají

15.2.2015, Milan Šurkala, aktualita
Hru Candy Crush Saga zná skoro každý. Ta přikovala k obrazovkám počítačů, smartphonů nebo tabletů mnoho stovek milionů lidí. Za poslední rok vydělala hodně přes miliardu dolarů, nicméně in-game zisky ze hry postupně klesají.
Hra Candy Crush Saga je extrémně návyková a v podstatě jde o variaci na dávno ohrané téma. Poskládat do řady nejméně tři stejné prvky (v tomto případě bonbóny), které pak zmizí a je možné pokračovat dál. Se čtyřmi bonbóny v řadě už dostanete superbonbón ničící celý řádek nebo sloupec, pět pak udělá superbombu, která zničí všechny bonbóny stejného typu. A právě nakupování těchto a jiných bonusů dělá tuto hru, která je jinak úplně zdarma, tak výdělečnou. Za peníze si můžete nakoupit zlaté cihličky (10 cihliček za 24 Kč) a s touto virtuální měnou se pak v aplikaci dají nakupovat různé bonusy.


Candy Crush Saga


Společnost King, která za touto hrou stojí, si tak za poslední rok přišla na 1,33 miliardy dolarů za in-game nákupy. Přitom ale platí, že výdělky ze hry jdou poměrně rychlým tempem dolů. Pro zajímavost, ve třetím čtvrtletí roku 2013 hra vydělala 551 milionů dolarů, ve čtvrtém pak něco okolo 490 milionů. V roce 2014 to ale v jednotlivých čtvrtletích postupně klesalo na 429,5; 360,5; 277,4 a 263,8 milionů dolarů. Zatímco na konci roku 2013 dělala tato hra 78 % příjmů společnosti, nyní je to už jen okolo 45 %. Přesto je to velmi pěkný podíl, když uvážíme, že v desítce nejvýdělečnějších her má King tři hry, tedy ke Candy Crush Saga ještě Pet Rescue Saga a Fam Heroes Saga (na Google Play dokonce čtyři hry).

Na jednu hru to tedy vůbec není špatná částka a ukazuje se, jak lze i na hrách zdarma opravdu královsky vydělat. Přitom z 356 milionů měsíčních uživatelů celých 97,7 % hraje hru plně zdarma a příjmy pochází od pouhých 2,3 % lidí (8,3 milionu), kteří si tyto bonusy kupují.

Zdroj: www.phonearena.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama