Bude v roce 2010 s Windows Mobile jen každé druhé zařízení od HTC?

Bude v roce 2010 s Windows Mobile jen každé druhé zařízení od HTC?
, , aktualita

Dlouhou dobu skoro ideální vztah mezi HTC a Microsoftem začíná dostávat stále více trhlinek. Nejdříve se HTC rozhodlo podporovat kromě platformy Windows Mobile i platformu Google Android a na počátku prázdnin HTC představilo nové zařízení s Androidem s novou grafickou nadstavbou HTC Sense.

HTC Sense přinejmenším citelně zastínila rozhraní TouchFLO 3D pro platformu Windows Mobile a stáhla na sebe světla reflektorů v na novinky nijak bohaté letní prázdninové sezóně. A nyní přinesl zpravodajský server DigiTimes Telecom neověřenou informaci o tom, že opakované prohlášení představitelů HTC o neměnné preferenci Windows Mobile jako primární mobilní platformy nemusí být úplně pravdivé. Podle tohoto serveru se totiž má v roce 2009 Android objevit hned na třetině zařízení a v roce 2010 dokonce na jedné polovině. Každý druhý smartphone s logem HTC by tak měl být s jiným systémem, než na který jsme byli dlouhá léta zvyklí.



Co dodat. Je očividné, že časy se mění a budeme si na to muset zvyknout. Těžko říci, co bylo primárním impulzem pro rozhodnutí HTC, tedy samozřejmě za předpokladu, že je vše založeno na reálném základě; s největší pravděpodobností prostě v minulých letech vyrostla tak (aktuálně má HTC přes 9000 zaměstnanců), že jí jedna platforma přestala stačit. Potenciál Windows Mobile byl z velké části vyčerpán, logo HTC (nebo alespoň jméno HTC v rodném listě) mají 4 prodaná zařízení s Windows Mobile z 5, takže orientace na druhou platformu je jen logickým krokem.

Důležité ovšem bude i to, jak se s touto změnou vyrovná Microsoft. Není žádným tajemstvím, že jméno "Google" nepatří v Microsoftu zrovna k oblíbeným, takže takové paktování se "s nepřítelem" asi nezůstane bez odezvy. Microsoft samozřejmě HTC potřebuje, v tuto chvíli dost možná víc, než HTC potřebuje Microsoft, takže vysloveně radikální změny se čekat nedají, ale HTC pravděpodobně alespoň z části přijde o svoji výjimečnou pozici. Jestli to bude pro celou platformu nakonec znamenat zisk, protože ostatní výrobci dostanou víc prostoru (především potenciál Samsungu nebo LG vypadá slibně) a budou se tak naplno moci realizovat, nebo jestli to bude pro platformu jako takovou znamenat další oslabení se nedá předpovědět, v rovnici je příliš mnoho neznámých. Osobně doufám v první variantu, větší konkurence mezi značkami bude určitě ku prospěchu zákazníků, ale kdo ví...:)
Nejpopulárnější mobilní telefony
Nejnovější články
ZTE V3: tři stejné, ale jiné modely ZTE V3: tři stejné, ale jiné modely
ZTE udělalo poměrně zvláštní krok, představilo tři telefony, které se liší kromě ceny jen příslušenstvím a podporou operátorských sítí. Všechny jsou kovové, mají čtečku otisků prstů a nabídnou překvapivě nízkou cenu.
31.7.2015,  aktualita,  Jan Pánek
Huawei G8: kov a čtečka otisků prstů Huawei G8: kov a čtečka otisků prstů
Huawei přestavil další telefon, který je z kovu, nabídne velký displej a zařadí se do středně vyšší třídy. Telefon překvapivě nedisponuje procesorem od Huaweie, který zásadně používá svá řešení.
31.7.2015,  aktualita,  Jan Pánek
Motorola představila Moto X Style, Moto X Play a Moto G Motorola představila Moto X Style, Moto X Play a Moto G
Motorola představila hned 3 telefony, které si to namíří do všech segmentů trhu. Kromě obměny modelů jsme se dočkali i kompletně nových kousků. Všechny telefony jsou postaveny na Snapdragonech a některé překvapí i zvýšenou odolností a cenou.
31.7.2015,  aktualita,  Jan Pánek
Meizu M2: levný všeuměl Meizu M2: levný všeuměl
Meizu představilo telefon M2, který za 3 000 Kč i s daní umí tolik věcí, že by mu mohly závidět i telefony z vyšší cenové kategorie. Co telefon s 5palcovou úhlopříčkou, LTE a 2 GB RAM za takovou cenu nabídne?
31.7.2015,  aktualita,  Jan Pánek
OnePlus Two oficiálně: další zabiják vlajkových lodí! OnePlus Two oficiálně: další zabiják vlajkových lodí!
Společnost OnePlus vzbudila nečekaný poprask již vloni s představením OnePlus One, teď je před ní ale ještě těžší úkol: zopakovat loňský úspěch. S jakým "flagship killerem" jde do boje o zákazníky tentokrát?
31.7.2015,  aktualita,  Jan Pánek