Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Asus se chce zaměřit na herní a high-endové smartphony

14.12.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Z vedení Asusu po dlouhých letech odstupuje CEO Jerry Shen, kterého nahradí hned dva šéfové. Spolu s nimi můžeme očekávat i změny v mobilní divizi. Asus se totiž chce více zaměřit na hráče a zkušené uživatele.
Ačkoliv Asus působí na trhu se smartphony už poměrně dlouho a některé modely získávají v recenzích velmi dobrá hodnocení, prodejními výsledky se taiwanskému výrobci nedaří dosáhnout na vrchol. Na postu CEO Asusu je od roku 2008 Jerry Shen, který se ovšem rozhodl ze své pozice odstoupit. Od ledna 2019 ho nahradí Sy Hsu, dosavadní šéf divize PC, a Samson Hu, který stál v čele služeb péče o zákazníky. Asus tedy bude mít hned dva generální ředitele a taiwanská společnost doufá, že tato změna ve struktuře vedení umožní zvýšit konkurenceschopnost na trhu. Zatímco Sy Hsu umí vytvářet produkty a zajišťovat jejich výrobu, Samson Hu zase ovládá komunikaci se zákazníky. Jerry Shen nově bude vést startup iFast zaměřený na umělou inteligenci a IoT zařízení, který je částečně financován Asusem.
 
 
Spolu se reorganizací vedení Asus oznámil změny ve strategii své mobilní divize. Taiwanský výrobce se chce zaměřit na specializované smartphony pro hráče a zkušené uživatele, místo běžných modelů pro mainstreamového zákazníka. První vlaštovkou by mohl být ROG Phone, který se nedávno konečně dostal na pulty obchodů a kromě špičkového výkonu se může pochlubit herním designem nebo unikátním systémem chlazení. Na druhou stranu ani v kategorii herních telefonů to Asus nebude mít vůbec lehké, neboť neustále přibývá konkurence – Razer Phone, Xiaomi Blackshark nebo Nubia Red Magic. Asus je v tuto chvíli někde mezi prémiovými značkami jako Apple či Samsung a čínskými značkami s agresivní cenovou politikou v čele s Xiaomi.

Asus už v minulosti zkoušel štěstí se smartphony zaměřenými na poměrně úzkou skupinu zákazníků. V letech 2008 až 2010 nabízel modely zaměřené na navigaci ve spolupráci s Garminem, mezi roky 2012 a 2014 vyráběl nezvyklé hybridy mezi telefonem a tabletem s názvem PadFone. Další specialitou byl ZenFone s optickým zoomem představený v roce 2015. Zdá se ovšem dost nepravděpodobné, aby Asus ze své nabídky zcela vyřadil mainstreamové telefony. Třeba se svými ZenFony střední třídy slaví výrobce úspěch na indickém trhu, kde zdatně konkuruje i velmi silnému Xiaomi.
 


reklama