Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Zero SR/F: elektrická motorka dostává 110 koní

27.2.2019, Milan Šurkala, aktualita
Kalifornská společnost Zero Motorcycles představila novou generaci elektrického motocyklu Zero SR/F. Novinka posílila na 110 koní a nabídne i vcelku rozumný dojezd skoro 260 km na jedno nabití akumulátoru.
Elektrická jsou nejen auta nebo autobusy, ale nějakou dobu také i motorky. Jednou z těch úspěšnějších společností je Zero Motorcycles se sídlem v Kalifornii.Ta produkuje elektrické motorky už od roku 2006 a nyní představuje další generaci modelu SR/F. Ten nahrazuje minulý model SR, který měl maximální výkon 70 koní (52 kW) a točivý moment 144 Nm. Novinka posílila dokonce na 110 koní (82 kW) při 5000 ot./min a 190 Nm.
 
Zero SR/F
 
Maximální rychlost motocyklu činí 198 km/h, nicméně pokud jde o trvalou maximální rychlost, ta je o něco nižší a činí 177 km/h. Napájení tu má na starosti 14,4kWh akumulátor, který má vydržet na ujetí 259 km ve městě. Pokud jej ale vytáhnete na volnou silnici, tak při rychlosti 89 km/h počítejte se 159 km. Na dálnici (113 km/h) pak počítejte zhruba s polovinou toho, co ve městě, výrobce udává 132 km. S příplatkovým Power Tank se můžete dostat až na městských 320 km.
 
Zero SR/F
 
Základní model podporuje 3kW nabíjení, takže akumulátor bude plný za cca 4,5 hodiny. Verze Premium už zvládá 6kW nabíjení a to tak bude hotovo za 2,5 hodiny. Připlaťte za Charge Tank a dostanete další 6kW nabíjecí výkon navíc (tedy 9 kW u normálního a 12 kW u Premium). Pak se nabíjecí časy smrsknou na 1,8 hodiny, resp. 1,5 hodiny.
 
Zero SR/F
 
Zero SR/F není zrovna z nejlehčích, počítejte s hmotností 226 kg. Odpružení má na starosti společnost Showa, brzdy se pak vyznačují čtyřpístkovými třmeny a 320mm kotouči. Nechybí stabilizační systém Bosch Motorcycle Stability Control a ABS, které bere do úvahy i náklon motorky. Samozřejmostí je i rekuperační brzdění a zajímavostí je dokonce i tempomat a vyhřívaná řidítka u modelu Premium. Použity jsou pneumatiky 120/70-17 vepředu a 180/55-17 vzadu.
 
Nechybí ani připojení k datovým sítím pro over-the-air aktualizace motocyklu. Samozřejmě tak nechybí ani mobilní aplikace pro monitorování stavu motorky. Ta dokáže i zaznamenávat telemetrii pro vyhodnocování jízdy, na motorce je pak i 5" displej. Za základní model chce Zero Motorcycles $18.995, verze Premium pak stojí $20.995. Za podporu rychlejšího nabíjení Charge Tank připlatíte dalších $2.300.
 
Zdroj: theverge.com,


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama