www.svetmobilne.cz
>
>

Závody inspirované Lamborghini Huracán STO míří na silnice

Závody inspirované Lamborghini Huracán STO míří na silnice
, , aktualita
Automobilka Lamborghini uvádí supersportovní Huracán STO (Super Trofeo Omolgato) na běžné silnice. Tento vůz je inspirován závodními vozy a nabídne kombinaci výkonnějšího motoru s pohonem zadních kol.
K oblíbeným
reklama
Lamborghini má v nabídce několik verzí supersportovního model Huracán a budeme-li se dívat jen na kupé, pak tu máme především klasickou verzi Huracán Evo RWD s pohonem zadních kol a maximálním výkonem 449 kW (610 koní), případně Huracán EVO (příp. EVO Fluo Capsule) s pohonem všech 4 kol a motorem s vyšším výkonem 470 kW (640 koní). Nový model Huracán STO (Super Trofeo Omolgato) kombinuje obojí, tedy pohon zadních kol a výkonnější z motorů. K tomu přidává aerodynamická řešení ze závodního vozu, která přidávají přítlak a ve 280 km/h už činí 450 kg.
 
Lamborghini Huracán STO
 
Základem je tak motor V10 s 90° rozevřením válců a vstřikováním MPI i DSI (nepřímé i přímé). Má objem 5204 cm3, kompresní poměr 12,7:1 a výkonu 470 kW dosahuje při 8000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment činí 565 Nm při blíže neurčených otáčkách, což je sice více než 560 Nm základní verze RWD, ale méně než 600 Nm u čtyřkolek. Díky suché hmotnosti snížené na 1339 kg se chlubí jen 2,09 kg na koně, což bylo umožněno např. tím, že 75 % panelů karoserie je z uhlíkových vláken. Pro zajímavost, standardní modely váží 1389, resp. 1422 kg. O přenos točivého momentu na zadní kola se stará dvojspojková převodovka LDF se 7 stupni.
 
Lamborghini Huracán STO
 
Je zajímavé, že s maximální rychlostí 310 km/h je z této trojice nejpomalejší (EVO RWD i EVO mají 325 km/h), za to ale může i aerodynamika s vyšším přítlakem. Akceleraci z 0-100 km/h je schopen zvládnout za 3,0 sekundy (pro srovnání, ostatní modely 3,3, resp. 2,9 sekund) a na 200 km/h je za 9,0 sekundy. Pokud jde o zastavení, to je možné z těchto rychlostí na 30 metrech (ostatní verze 31,9 metru), resp. na vzdálenosti 110 metrů. Vepředu jsou kotoučové brzdy 390×34 mm, vzadu 360×28 mm. Vůz využívá pneumatiky Brigestone Potenza Sport, vepředu s rozměrem 245/30 R20, vzadu 305/30 R20. Najdeme tu elektronický stabilizační systém včetně ABS a TCS. Auto měří 4549 mm na délku, 1945 mm na šířku a 1220 mm na výšku.
 
Lamborghini Huracán STO
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED Nový Apple iPad Pro dostává procesor M1, až 2TB úložiště a mini-LED
Apple představil novou generaci tabletů iPad Pro. Z již tak hodně svižných tabletů se staly ještě větší rychlíci díky procesoru Apple M1. Máme zde minimálně 8 GB RAM, USB 4 s podporou Thunderboltu a větší verze má i displej s mini-LED.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech Vážná nehoda Tesly: vůz, který nikdo neřídil, skončil v plamenech
Ve Spojených státech se stala kuriózní nehoda vozu Tesla. Automobil neměl nikoho na sedadle řidiče a ve vysoké rychlosti to napálil do stromu. Tam se po nárazu vznítil a dva pasažéři vozu to nepřežili.
19.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem Sony Xperia 1 III a 5 III přichází se 105mm telezoomem
Sony uvedlo dva nové mobilní telefony Xperia 1 III a Xperia 5 III. Oba dva míří především na náročnější tvůrce obsahu. V případě prvního modelu tu máme dokonce 4K displej. Oba pak mají telemodul s optickým zoomem na přepočtených 105 mm.
15.4.2021, aktualita, Milan Šurkala11 komentářů
Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD Apple iPhone 11 Pro s posunutým logem se prodal za 2700 USD
Výrobní vada nemusí být vždy jen ke škodě. V případě telefonu Apple iPhone 11 Pro totiž paradoxně výrazně zvýšila cenu telefonu. Ten měl na zadní straně špatně umístěné logo nakousnutého jablka.
14.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře