YouTube spouští vertikální reklamy
17.9.2018, Milan Šurkala, aktualita
Stejně jako se šíří vertikální videa na YouTube, tak se patrně brzy začnou šířit i vertikální reklamy. YouTube totiž spustil tento formát reklam, který už začínají využívat první společnosti pro propagaci svých výrobků.
Doba se mění a YouTube to nenechává bez odezvy. Počet přehrání pomocí mobilních zařízení dramaticky roste. Není to tak dávno, kdy telefony překonaly počítače a dnes už jsou na 70 %. Tedy více než dvě třetiny přehrání klipů na YouTube proběhne za pomocí mobilního zařízení. A poněvadž spousta lidí svými telefony natáčí vertikální video, není divu, že se vertikální videa častěji objevují i na YouTube. Aby to reflektovaly i reklamní formáty, uvedl YouTube před pár dny také podporu vertikálních reklam.
Pokud tedy zadavatel reklamy nahraje i vertikální variantu své reklamy, u klipů se pak přehraje ta správná verze, aby byla reklamní plocha co nejlépe využita a nedošlo k tomu, že bude zabírat jen malý proužek na obrazovce. U horizontálního videa přehraje horizontální verzi reklamy, u vertikálního videa naopak tu "stojatou". Jednou z prvních společností, které nový formát vyzkoušely, je automobilka Hyundai při propagaci svého nového SUV Kona. Dle společnosti se povědomí o značce mělo údajně zvýšit o 33 % a také o 12 % více zákazníků uvažuje o nákupu.
Zdroj: support.google.com