Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Xiaomi začalo slušně vydělávat, společnosti se daří

22.8.2018, Milan Šurkala, aktualita
Čínská společnost Xiaomi začíná být hezky zisková. Po několika ztrátových čtvrtletích se dostala do nemalého plusu a rozprášila obavy analytiků. Jejich odhady překonala o 20 %, a to skutečně není málo.
Čínský výrobce telefonů a mnoha jiných produktů Xiaomi má strategii, že na každém kusu hardwaru si může dávat maximálně 5% výnos. To je úplně opačná strategie např. ve srovnání se společností Apple, nicméně jak to vypadá, i takto se dá vydělávat. Příjmy totiž meziročně za poslední čtvrtletí vzrostly z 26,9 miliard čínských juanů na 45,23 miliardy, což je nárůst o 68,3 %. Jen tak pro zajímavost, analytici předpokládali nárůst na 38 miliard.
 
XIaomi logo
 
To ale zdaleka není všechno. Zatímco loni vykazoval výrobce ztrátu 11,9 miliardy, letos už to byl opravdu velmi solidní zisk 14,6 miliardy. Samotné telefony se přitom podílely na příjmech částkou 30,5 miliardy, tvoří tedy zhruba 2/3 příjmů. Hardware ale není jedinou oblastí, ve které Xiaomi pracuje. To se věnuje také internetovým službám a e-commerce. A právě zde je zakopáno kouzlo strategie společnosti.
 
Díky extrémně nízkým cenám si utěšeně rozšiřuje uživatelskou základnu (Xiaomi je čtvrtým nejúspěšnějším prodejcem na světě za Samsungem, Huawei a Applem) a vydělává zejména na svých službách. Nesoustředí se na vydělávání na prodejích hardwaru. Těmito službami jsou zejména cílené reklamy a online hry. Operační systém MIUI sleduje uživatelovo chování a nabízí mu např. aplikace, které by ho mohly zajímat. Přes ně pak může servírovat reklamy z vlastního reklamního systému, případně má různé provizní systémy s vývojáři aplikací.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama