Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Xiaomi si při vstupu na britský trh utrhlo ustudu

14.11.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Měl by to být velkolepý vstup na britský trh, ale nakonec tímto krokem Xiaomi spíše naštvalo své fanoušky. Nabízelo totiž telefony za 1 libru, ale ty si mohlo koupit jen několik šťastlivců, někteří si navíc stěžují na neprůhledná pravidla akce.
Xiaomi minulý týden oficiálně vstoupilo do Spojeného království, tedy na jeden z největších západoevropských trhů. Při této příležitosti si připravilo pro zákazníky „bleskový výprodej“, v rámci kterého nabízelo své telefony Xiaomi Mi 8 Lite a Xiaomi Mi A2 za 1 libru (necelých 30 korun). Na internetové stránce běžel odpočet, který netrpělivě sledovaly tisíce fanoušků. Okamžitě po dosažení nuly se ovšem na stránce objevila informace, že produkt je vyprodaný. Při takovém zájmu se sice dalo čekat, že nabídka nevydrží déle než pár sekund, přesto si někteří zákazníci začali stěžovat na facebookových stránkách britského zastoupení Xiaomi. Několik stížností dokonce zaznamenal britský regulátor reklamy, který nyní zvažuje, zda začne případ vyšetřovat či nikoliv.
 
Na konci týdne se otevře Mi Store v Londýně
 
Zástupce Xiaomi uvedl, že tyto „bleskové výprodeje“ organizuje společnost na různých trzích už od svého vzniku v roce 2013. A princip bývá podobný. Malý počet šťastlivců dostane možnost si smartphone zakoupit za směšně nízkou cenu. Někteří britští zákazníci ovšem Xiaomi obvinili z podvodu, neboť se podle nich tlačítko k objednání telefonu vůbec neobjevilo. Jeden z uživatelů se podíval na zdrojový kód stránky a zjistil, že po ukončení odpočtu se měla opravdu objevit informace o vyprodání, aniž by stránka nějak zjišťovala skladové zásoby.
 
Ukázka ze standardního ceníku Xiaomi UK
 
Xiaomi toto nařčení odmítlo s tím, že několik náhodně vybraných zákazníků si telefon mohlo objednat za pouhou libru. Tím se ovšem dostáváme k další kritizované části akce, neboť Xiaomi v první fázi uvolnilo pouze tři kusy telefonů, v dalších dvou prodejích potom uvolnila po dvou dalších kusech. Za avizovanou cenu tedy prodalo jen pár telefonů, přičemž tento údaj byl zapadlý v podmínkách akce, které se otevřely až po kliknutí na odkaz ve spodní části stránky. Informace o počtu nabízených telefonů se navíc v podmínkách objevila až den před akcí, údajně kvůli chybě. Nikde navíc nebyla zmínka o náhodném výběru šťastlivců a místo toho společnost uváděla, že telefon si budou moci zakoupit nejrychlejší zákazníci.
 
Před časem Xiaomi organizovalo podobnou slevovou akci při vstupu na španělský trh, kde se ovšem s tak negativní odezvou nesetkalo. Důvodem nejspíš bylo, že telefony za 1 euro byly nabízeny v počtu 50 kusů.
 
Zdroj: BBC.com


reklama