Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Xiaomi opět roste, prodeje se skoro zdvojnásobily

3.5.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Prodeje smartphonů celosvětově klesají, meziročně skoro o 3 %. Na trůnu zůstává Samsung, ale raketový vzestup nyní zažívá Xiaomi, které se vrátilo na čtvrté místo. Stěžovat si nemůže ani Huawei.
Zájem o koupi nových smartphonů klesají, jak dokazují nejnovější statistiky od IDC a Strategy Analytics. Podle první zmíněné společnosti se mělo v prvním čtvrtletí 2018 celosvětově prodat 343,3 milionu chytrých telefonů, ve stejném období loňského roku to přitom bylo 344,4 milionů – to znamená pokles 2,8 %. Podle jiných dat měl být pokles o něco menší, konkrétně se uvádí 2,4 %. Celosvětový pokles je způsoben především čínským trhem, kde se poprvé od třetího čtvrtletí 2013 prodalo méně než 100 milionů smartphonů. Ubývá totiž lidí, kteří na smartphone přecházejí z „hloupých“ mobilů. Na druhou stranu si stále více uživatelů dopřává prémiové modely, takže díky tomu rostou tržby výrobců.
 
Jedničkou na trhu zůstává Samsung, který měl v uplynulém čtvrtletí prodat 78,2 milionů smartphonů, což znamená meziroční pokles o 2,4 %. Situaci zachránily hlavně vlajkové lodě Galaxy S9 a S9+, které se dostaly na trh dříve. Druhý Apple si měl naopak o 2,8 % polepšit, a to na 50,8 milionů kusů. Díky vysoké ceně úspěšného iPhonu X i slušným prodejům iPhonů 8 stoupla průměrná cena zařízení z 655 na 728 dolarů.
 
Ke změně pořadí nedošlo ani na třetím místě, kde nalezneme Huawei. Čínský výrobce měl prodat o 13,8 % více smartphonů, celkem bezmála 40 milionů. Oblíbený je nejen na domácím trhu, ale dlouhodobě roste popularita této značky také mezinárodně. Kromě cenově dostupných modelů se dlouhodobě zvyšuje zájem o high-endové zástupce z řad P a Mate. V rámci Evropy je Huawei velmi populární především v Německu, Španělsku a Itálii.
 
 
Xiaomi po nepříliš úspěšném období zařadilo vyšší rychlostní stupeň a v prvním čtvrtletí 2018 prodalo na 28 milionů smartphonů, což znamená meziroční nárůst o 87,8 % a posunutí na čtvrtou pozici. Jako prozíravý krok se ukázalo oficiální rozšíření dostupnosti na mnoho nových trhů, předtím se přitom Xiaomi soustředilo hlavně na čínský trh. Společnosti se daří také v Indii, kde už předběhla Samsung. O 7,5 % naopak kleslo Oppo, které nyní nalezneme na pátém místě. Výrobci se nevyplácí soustředění na domácí čínský trh, který nyní klesá.
 

Společnost

Prodeje v 1Q 2018

Tržní podíl v 1Q 2018

Prodeje v 1Q 2017

Tržní podíl v 1Q 2017

Meziroční změna

Samsung

78,2 mil.

23,4 %

80,1 mil.

23,3 %

-2,4%

Apple

52,2 mil.

15,6 %

50,8 mil.

14,7 %

2,8 %

Huawei

39,3 mil.

11,8 %

34,5 mil.

10,0 %

13,8 %

Xiaomi

28,0 mil.

8,4 %

14,8 mil.

4,3 %

87,8 %

OPPO

23,9 mil.

7,1 %

25,8 mil.

7,5 %

-7,5 %

Ostatní

112,7 mil.

33,7 %

138,3 mil.

40,2 %

-18,5 %

Celkem

334.3

100,0 %

344,4 mil.

100,0 %

-2,9 %

Zdroj: IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, 2. května 2018

 
Zdroj: IDC.com


reklama