Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Xiaomi má nový recept, jak se vrátit na výsluní

13.7.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Xiaomi patrně připravuje novou řadu či značku, která by měla být dostupná především v čínských kamenných obchodech a měly by konkurovat výrobkům od Oppo či Vivo. Dosud se přitom Xiaomi zaměřovalo především na online prodejní kanály.
reklama
Xiaomi procházelo poměrně složitým obdobím, během kterého společnosti výrazně klesaly prodeje a přišla tak o přední příčky v nejrůznějších žebříčcích. Nyní se situace nejspíš opět velmi rychle otočila, neboť ve druhém čtvrtletí letošního roku údajně Xiaomi zaznamenalo rekordně vysoké prodeje smartphonů. Klíčovým pro výrobce zůstává domácí čínský trh, který je opravdu obrovský a Xiaomi zde má velmi dobré jméno. Konkurence je však příliš silná a podle odborníků navíc Xiaomi nezvolilo ideální strategii. Většina telefonů v Číně se totiž stále prodá v kamenných obchodech, zatímco Xiaomi se zaměřuje především na online prodej. Této skutečnosti využily především společnosti vlastněné BBK Electronics, jako je Oppo a Vivo. Obě vybudovaly síť tisíců prodejen po celé Číně a nyní je nalezneme na přednch příčkách žebříčků nejúspěšnějších výrobců na tamním trhu.
 
Xiaomi už před časem oznámilo, že radikálně rozšíří počet svých obchodů Mi Store. A podle posledních spekulací představí společnost novou řadu, nebo dokonce značku, která by měla být zaměřená právě na prodej v čínských kamenných obchodech. Připomeňme, že Xiaomi své telefony nyní nabízí ve dvou řadách. Modely Redmi jsou určeny pro uživatele, kteří chtějí opravdu levný, ale přitom solidně vybavený telefon, zatímco v řadě Mi nalezneme high-endové produkty. Zatím není jasné, na jaké cenové spektrum bude cílit nová řada.

 
Jediné, co zatím máme k dispozici, je údajný obrázek prvního modelu. Můžeme na něm vidět smartphone, který se po designové stránce dost vymyká dosavadním trendům Xiaomi. Naopak je novinka velmi podobná konkurenčním modelům OnePlus 5, Oppo R11 nebo iPhone 7 Plus. Render nám toho ovšem mnoho neukazuje, snad jen relativně tenké tělo s matně černým povrchem, které bude s největší pravděpodobností vyrobeno z kovu. Všimnout si můžeme mírně vystupujícího modulů duálního zadního fotoaparátu, vedle něj dvoutónového diodového blesku, v rohu plastového pásu ukrývajícího antény a nakonec standardních bočních tlačítek. Z dosud známých střípků můžeme odhadovat, že telefon bude zapadat někam do vyšší střední třídy.
 
Xiaomi ve druhém čtvrtletí letošního roku prodalo 23,16 milionu smartphonů, o 70 % více ve srovnání s předchozím čtvrtletím.
 
reklama