Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

WhatsApp začne příští rok zobrazovat reklamy. Jak budou vypadat?

25.5.2019, Jáchym Šlik, aktualita
Facebook potvrdil, že do mobilní aplikace WhatsApp přidá reklamy. Stane se tak až v roce 2020 a prozatím nebudou mít příliš agresivní formu, dokonce se s ní někteří uživatelé ani nesetkají. Podívejte se na první ukázku.
Facebook, jehož hlavním zdrojem příjmu jsou personalizované reklamy, získal WhatsApp pod svá křídla v roce 2014. Přesto zatím do této komunikační služby reklamy nepronikly, dokonce bylo před třemi lety zrušeno symbolické roční předplatné za 1 dolar (po prvním roce bezplatného používání) – údajně z toho důvodu, že řada uživatelů nevlastní platební kartu, proto neměla poplatek jak uhradit. I přesto spoluzakladatel společnosti Jan Koum tvrdil, že ani po této změně nezačne WhatsApp zobrazovat reklamy třetích stran. V loňském roce se ovšem znovu začalo hovořit o inzerci v této aplikaci a nyní se objevily první konkrétní plány, které ukazují, jak by měla reklama vypadat a odkdy se s ní uživatelé začnou setkávat.
 
 
Odborník na sociální sítě Matt Navarra zveřejnil, že nová forma monetizace se do WhatsAppu dostane až v roce 2020. Objeví se přitom v mobilní aplikaci (pravděpodobně pro Android a iOS) a prozatím nebude mít příliš agresivní formu. Uživatelé se s reklamou setkají pouze při používání funkce Stav (Status), která po redesignu v roce 2017 připomíná Příběhy (Stories) v Instagramu. A ani podoba reklamy nezapře společného vlastníka – Facebook. Reklama se bude zobrazovat mezi statusy (fotkami či videi) od přátel a bude se zobrazovat přes celý displej. Tuto reklamu bude patrně možné snadno přeskočit posunutím prstu, které uživatele přenese na další status. Potažením prstu směrem nahoru potom dojde k otevření odkazu, který uživatele přenese třeba na stránku inzerenta.
 
Uživatelé, kteří si neprohlížejí statusy svých přátel, se tak s reklamou vůbec nesetkají. zatím není jasné, zda WhatsApp plánuje výraznější formy reklamy – třeba bannery v seznamu konverzací, které Facebook zobrazuje ve své aplikaci Messenger. Oznámeny byly také další novinky, které potěší podnikatele a firmy používající WhatsApp ke komunikaci se zákazníky. Nově budou moci posílat zprávy s bohatším obsahem, jako je kombinace textu a obrázku, případně textu a souboru PDF. K dispozici také bude nový produktový katalog propojený s katalogem ve službě Facebook Business Manager. Na Facebooku a Instagramu se potom bude zobrazovat nový typ reklamy s tlačítkem, které umožní uživateli komunikovat s daným inzerentem právě přes WhatsApp.
 


reklama