www.svetmobilne.cz
>
>
>
>
>

WhatsApp začne příští rok zobrazovat reklamy. Jak budou vypadat?

WhatsApp začne příští rok zobrazovat reklamy. Jak budou vypadat?
, , aktualita
Facebook potvrdil, že do mobilní aplikace WhatsApp přidá reklamy. Stane se tak až v roce 2020 a prozatím nebudou mít příliš agresivní formu, dokonce se s ní někteří uživatelé ani nesetkají. Podívejte se na první ukázku.
K oblíbeným
reklama
Facebook, jehož hlavním zdrojem příjmu jsou personalizované reklamy, získal WhatsApp pod svá křídla v roce 2014. Přesto zatím do této komunikační služby reklamy nepronikly, dokonce bylo před třemi lety zrušeno symbolické roční předplatné za 1 dolar (po prvním roce bezplatného používání) – údajně z toho důvodu, že řada uživatelů nevlastní platební kartu, proto neměla poplatek jak uhradit. I přesto spoluzakladatel společnosti Jan Koum tvrdil, že ani po této změně nezačne WhatsApp zobrazovat reklamy třetích stran. V loňském roce se ovšem znovu začalo hovořit o inzerci v této aplikaci a nyní se objevily první konkrétní plány, které ukazují, jak by měla reklama vypadat a odkdy se s ní uživatelé začnou setkávat.
 
 
Odborník na sociální sítě Matt Navarra zveřejnil, že nová forma monetizace se do WhatsAppu dostane až v roce 2020. Objeví se přitom v mobilní aplikaci (pravděpodobně pro Android a iOS) a prozatím nebude mít příliš agresivní formu. Uživatelé se s reklamou setkají pouze při používání funkce Stav (Status), která po redesignu v roce 2017 připomíná Příběhy (Stories) v Instagramu. A ani podoba reklamy nezapře společného vlastníka – Facebook. Reklama se bude zobrazovat mezi statusy (fotkami či videi) od přátel a bude se zobrazovat přes celý displej. Tuto reklamu bude patrně možné snadno přeskočit posunutím prstu, které uživatele přenese na další status. Potažením prstu směrem nahoru potom dojde k otevření odkazu, který uživatele přenese třeba na stránku inzerenta.
 
Uživatelé, kteří si neprohlížejí statusy svých přátel, se tak s reklamou vůbec nesetkají. zatím není jasné, zda WhatsApp plánuje výraznější formy reklamy – třeba bannery v seznamu konverzací, které Facebook zobrazuje ve své aplikaci Messenger. Oznámeny byly také další novinky, které potěší podnikatele a firmy používající WhatsApp ke komunikaci se zákazníky. Nově budou moci posílat zprávy s bohatším obsahem, jako je kombinace textu a obrázku, případně textu a souboru PDF. K dispozici také bude nový produktový katalog propojený s katalogem ve službě Facebook Business Manager. Na Facebooku a Instagramu se potom bude zobrazovat nový typ reklamy s tlačítkem, které umožní uživateli komunikovat s daným inzerentem právě přes WhatsApp.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Harry Potter: Wizards Unite vyjde už 21. června Harry Potter: Wizards Unite vyjde už 21. června
Dlouho očekávaná nová hra od společnosti Niantic, Harry Potter: Wizards Unite, se už blíží. Vývojáři ji po testech v Austrálii a na Novém Zálandu hodlají představit světu už v tento pátek, 21. června.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Americký ban čínského Huawei ho bude stát 30 mld. USD Americký ban čínského Huawei ho bude stát 30 mld. USD
Ban Spojených států na čínskou společnost Huawei je už i vidět. Prodeje smartphonů této společnosti padají o desítky procent a firma také předpokládá snížení příjmů o hrozivých 30 miliard dolarů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Hummer se možná vrátí jako elektromobil Hummer se možná vrátí jako elektromobil
Velká terénní auta Hummer se už nějaký ten pátek nevyrábí, společnost GM nicméně zvažuje, že značku vrátí na světlo tohoto světa. Mohla by totiž vyrábět velké terénní elektromobily a zatopit např. Rivianu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Bez turba a s manuálem: nové Porsche 718 GT4 a Spyder Bez turba a s manuálem: nové Porsche 718 GT4 a Spyder
I v dnešní době se najdou auta, která ctí staré hodnoty. I když i Porsche ve velkém přechází na přeplňované motory a automatické převodovky, 718 GT4 a Spyder budou výjimkou. Mají atmosférický šestiválec a manuál.
18.6.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Niantic žaluje hackery vyvíjející upravený Pokémon GO Niantic žaluje hackery vyvíjející upravený Pokémon GO
Nianticu se nikdy nelíbilo, že se lidé snažili podvédět v jeho úspěšné hře Pokémon GO. Nyní to zašlo dokonce tak daleko, že skupinu hackerů Global++ chce hnát před soud za upravené verze oblíbené hry.
18.6.2019, aktualita, Milan Šurkala