Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

WhatsApp začne příští rok zobrazovat reklamy. Jak budou vypadat?

, , aktualita
WhatsApp začne příští rok zobrazovat reklamy. Jak budou vypadat?
Facebook potvrdil, že do mobilní aplikace WhatsApp přidá reklamy. Stane se tak až v roce 2020 a prozatím nebudou mít příliš agresivní formu, dokonce se s ní někteří uživatelé ani nesetkají. Podívejte se na první ukázku.
WhatsApp začne příští rok zobrazovat reklamy. Jak budou vypadat?
Facebook, jehož hlavním zdrojem příjmu jsou personalizované reklamy, získal WhatsApp pod svá křídla v roce 2014. Přesto zatím do této komunikační služby reklamy nepronikly, dokonce bylo před třemi lety zrušeno symbolické roční předplatné za 1 dolar (po prvním roce bezplatného používání) – údajně z toho důvodu, že řada uživatelů nevlastní platební kartu, proto neměla poplatek jak uhradit. I přesto spoluzakladatel společnosti Jan Koum tvrdil, že ani po této změně nezačne WhatsApp zobrazovat reklamy třetích stran. V loňském roce se ovšem znovu začalo hovořit o inzerci v této aplikaci a nyní se objevily první konkrétní plány, které ukazují, jak by měla reklama vypadat a odkdy se s ní uživatelé začnou setkávat.
 
 
Odborník na sociální sítě Matt Navarra zveřejnil, že nová forma monetizace se do WhatsAppu dostane až v roce 2020. Objeví se přitom v mobilní aplikaci (pravděpodobně pro Android a iOS) a prozatím nebude mít příliš agresivní formu. Uživatelé se s reklamou setkají pouze při používání funkce Stav (Status), která po redesignu v roce 2017 připomíná Příběhy (Stories) v Instagramu. A ani podoba reklamy nezapře společného vlastníka – Facebook. Reklama se bude zobrazovat mezi statusy (fotkami či videi) od přátel a bude se zobrazovat přes celý displej. Tuto reklamu bude patrně možné snadno přeskočit posunutím prstu, které uživatele přenese na další status. Potažením prstu směrem nahoru potom dojde k otevření odkazu, který uživatele přenese třeba na stránku inzerenta.
 
Uživatelé, kteří si neprohlížejí statusy svých přátel, se tak s reklamou vůbec nesetkají. zatím není jasné, zda WhatsApp plánuje výraznější formy reklamy – třeba bannery v seznamu konverzací, které Facebook zobrazuje ve své aplikaci Messenger. Oznámeny byly také další novinky, které potěší podnikatele a firmy používající WhatsApp ke komunikaci se zákazníky. Nově budou moci posílat zprávy s bohatším obsahem, jako je kombinace textu a obrázku, případně textu a souboru PDF. K dispozici také bude nový produktový katalog propojený s katalogem ve službě Facebook Business Manager. Na Facebooku a Instagramu se potom bude zobrazovat nový typ reklamy s tlačítkem, které umožní uživateli komunikovat s daným inzerentem právě přes WhatsApp.
 


reklama