www.svetmobilne.cz
>
>
>
>
>

WhatsApp začne příští rok zobrazovat reklamy. Jak budou vypadat?

WhatsApp začne příští rok zobrazovat reklamy. Jak budou vypadat?
, , aktualita
Facebook potvrdil, že do mobilní aplikace WhatsApp přidá reklamy. Stane se tak až v roce 2020 a prozatím nebudou mít příliš agresivní formu, dokonce se s ní někteří uživatelé ani nesetkají. Podívejte se na první ukázku.
K oblíbeným
reklama
Facebook, jehož hlavním zdrojem příjmu jsou personalizované reklamy, získal WhatsApp pod svá křídla v roce 2014. Přesto zatím do této komunikační služby reklamy nepronikly, dokonce bylo před třemi lety zrušeno symbolické roční předplatné za 1 dolar (po prvním roce bezplatného používání) – údajně z toho důvodu, že řada uživatelů nevlastní platební kartu, proto neměla poplatek jak uhradit. I přesto spoluzakladatel společnosti Jan Koum tvrdil, že ani po této změně nezačne WhatsApp zobrazovat reklamy třetích stran. V loňském roce se ovšem znovu začalo hovořit o inzerci v této aplikaci a nyní se objevily první konkrétní plány, které ukazují, jak by měla reklama vypadat a odkdy se s ní uživatelé začnou setkávat.
 
 
Odborník na sociální sítě Matt Navarra zveřejnil, že nová forma monetizace se do WhatsAppu dostane až v roce 2020. Objeví se přitom v mobilní aplikaci (pravděpodobně pro Android a iOS) a prozatím nebude mít příliš agresivní formu. Uživatelé se s reklamou setkají pouze při používání funkce Stav (Status), která po redesignu v roce 2017 připomíná Příběhy (Stories) v Instagramu. A ani podoba reklamy nezapře společného vlastníka – Facebook. Reklama se bude zobrazovat mezi statusy (fotkami či videi) od přátel a bude se zobrazovat přes celý displej. Tuto reklamu bude patrně možné snadno přeskočit posunutím prstu, které uživatele přenese na další status. Potažením prstu směrem nahoru potom dojde k otevření odkazu, který uživatele přenese třeba na stránku inzerenta.
 
Uživatelé, kteří si neprohlížejí statusy svých přátel, se tak s reklamou vůbec nesetkají. zatím není jasné, zda WhatsApp plánuje výraznější formy reklamy – třeba bannery v seznamu konverzací, které Facebook zobrazuje ve své aplikaci Messenger. Oznámeny byly také další novinky, které potěší podnikatele a firmy používající WhatsApp ke komunikaci se zákazníky. Nově budou moci posílat zprávy s bohatším obsahem, jako je kombinace textu a obrázku, případně textu a souboru PDF. K dispozici také bude nový produktový katalog propojený s katalogem ve službě Facebook Business Manager. Na Facebooku a Instagramu se potom bude zobrazovat nový typ reklamy s tlačítkem, které umožní uživateli komunikovat s daným inzerentem právě přes WhatsApp.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Samsung Galaxy A (2020) přinese až 108MPx fotoaparát Samsung Galaxy A (2020) přinese až 108MPx fotoaparát
Samsung si pro příští rok chystá aktualizaci velmi úspěšné řady Galaxy A. Vlajková loď by si tentokrát měla odnést dokonce snímač s neuvěřitelným rozlišením 108 MPx, který byl vyvinut původně pro Xiaomi.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Bugatti Centodieci: nástupce EB110 má 1600 koní Bugatti Centodieci: nástupce EB110 má 1600 koní
Na oslavu 110 let existence automobilky Bugatti a připomenutí legendárního modelu EB110 vyrobí automobilka limitovanou sérií vozů Centodieci. Připravte se na výkon 1600 koní a cenu 8 milionů EUR.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Surface Pro 6 a Book 2 po updatu běží jen na 400 MHz Surface Pro 6 a Book 2 po updatu běží jen na 400 MHz
Chybné aktualizace se nevyhýbají žádnému výrobci a tentokrát se to povedlo Microsoftu. Jeho mobilní zařízení Surface Book 2 a Surface Pro 6 totiž po aktualizaci velmi často padají do throttlingu CPU, které pak běží jen na frekvenci 400 MHz.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Motorola One Action s netradiční 117° kamerkou Motorola One Action s netradiční 117° kamerkou
Motorola představila nový smartphone One Action. Jak už název napovídá, je určen pro akční zákazníky. Důvodem je zde širokoúhlý fotoaparát se 117° záznamem s otočeným senzorem pro pohodlné natáčení.
17.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Evolveo přichází s chytrým náramkem FitBand B5 Evolveo přichází s chytrým náramkem FitBand B5
Evolveo si přichystalo nový chytrý náramek FitBand B5, který vstupuje na český trh. Tento model má barevný OLED displej, aktivní GPS modul a překvapivě slušnou výdrž 120mAh Li-Pol akumulátoru.
17.8.2019, aktualita, Milan Šurkala