reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

WhatsApp Business: nová aplikace pro firmy

, , aktualita
WhatsApp Business: nová aplikace pro firmy
WhatsApp vydal na vybraných trzích svou novou aplikaci zaměřenou na menší firmy a podnikatele, kteří jejím prostřednictvím mohou snáze komunikovat se svými zákazníky. V čem se WhatsApp Business liší?
WhatsApp Business: nová aplikace pro firmy
Společnost WhatsApp si je vědoma toho, že jejího „kecálka“ využívá také mnoho firem jako rychlý a moderní způsob komunikace se zákazníky.. Tento týden byla proto oficiálně vydána aplikace WhatsApp Business, kterou vývojáři slibovali už od podzimu. Zatím je dostupná pouze pro Android, a to navíc jen ve vybraných regionech. Zájemci z České republiky mají pro tuto chvíli smůlu, prozatím si novinkou nestáhnou z Google Play Store. Ti největší nedočkavci si z internetu mohou stáhnout přímo instalační APK balíček a nainstalovat jej do telefonu. Můžeme však předpokládat, že po vyzkoušení bude dostupnost aplikace rozšířena do dalších zemí.
 
 
 
Stejně jako běžný WhatsApp, slouží také verze Business především k chatování. I když tentokrát ne s přáteli či rodinou, ale se zákazníky. I v tomto případě je nutné se zaregistrovat prostřednictvím telefonního čísla. Podporovány jsou také pevné linky, v tom případě je možné k potvrzení registrace místo SMS zprávy využít hlasový kód. Na jednom smartphonu je potom možné využívat jak běžný WhatsApp pro soukromé konverzace, tak WhatsApp Business pro firemní účely, stačí jen mít k dispozici také samostatné pracovní číslo.
 
Své firmě potom uživatel vytvoří profil na WhatsAppu, který vypadá podobně jako soukromý, ale kromě názvu tam nalezneme také základní informace, telefonní číslo, odkaz na webové stránky, adresu či otevírací dobu podniku. Dotazy zákazníků, objednávky zboží či reklamace je potom možné vyřizovat ve známém prostředí, ani v tomto případě navíc nechybí funkce jako hlasové hovory, videohovory, skupinové chaty či posílání multimediálních souborů. Ke svým konverzacím lze samozřejmě přistupovat také z internetového prohlížeče v počítači. K užitečným vychytávkám navíc patří rychlé odpovědi pomocí dříve uložených zpráv či automatická odpověď v případě, že uživatel zrovna není online. Také je možné v aplikaci získat různé statistiky, třeba kolik zpráv bylo odesláno a přečteno.
 
Pokud už firma využívala WhatsApp Messenger ke komunikaci se zákazníky, může jednoduše převést všechny konverzace a data do WhatsApp Business, zpět to ale nepůjde. Pro případ, že by se uživatel rozhodl vrátit zpět k běžnému WhatsAppu, měl by si své konverzace nejprve zálohovat.