reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

What Car otestoval elektromobily: Model 3 vyhrál efektivitou, Mustang dojezdem

, , aktualita
What Car otestoval elektromobily: Model 3 vyhrál efektivitou, Mustang dojezdem
Magazín What Car otestoval desítku různých elektromobilů a vyzkoušel, jak moc se liší jejich dojezd od udávané hodnoty WLTP. Nedosáhl ji ani jeden, ale Porsche bylo velmi blízko. Tesla zase vyhrála spotřebou.
What Car otestoval elektromobily: Model 3 vyhrál efektivitou, Mustang dojezdem
Dojezd elektromobilů je nekonečným tématem a v magazínu What Car se mu podívali na zoubek. Vybrali 10 elektromobilů a pustili je na trať. Tam chtěli změřit, jak daleko jsou reálné hodnoty od těch papírových. Trochu stinnou stránkou celého porovnání bylo, že od každého modelu tu byl jen jeden zástupce, takže ne vždy byla k dispozici verze s nejdelším papírovým dojezdem. Ve výsledku se tak mohlo špatně umístit auto, které má k dispozici verzi, jež by dojela mnohem dál.
 
 
Auta byla testována na okruhu o délce 24 km. Ten se skládal ze 4,2 km simulované městské jízdy (start-stop), zhruba 6,5 km jízdy rychlostí 80 km/h a cca 14,5 km jízdy rychlostí lehce přes 110 km/h. Pak se už jen čekalo, které auto to vzdá nejdříve. Na test se můžete podívat v přiloženém videu, my si zde vypíchneme to nejdůležitější.
 
What Car výsledky dojezdu
 
Jako první to vzdala Mazda MX-30. S jejím maličkým 30kWh akumulátorem ani není divu a ujela jen 185 km (dle WLTP měla zvládnout 200 km). Zklamáním byl také Fiat 500e, který místo udávaných 319 km ujel jen 225 km (ten nepotěšil především extrémním rozdílem papírové a skutečné hodnoty). Osmé místo měla česká Škoda Enyaq, která do testu dorazila se střední verzí iV 60 (iV 80 by měla dojezd výrazně vyšší). Zde místo 409 km ujela 333 km. Renault Zoe potěšil efektivitou, na jednu kWh ujel 4 míle (6,4 km), ale to je dáno také tím, že jde o malé auto (pro srovnání, malý Fiat 500e ujel 3,8 míle, resp. 6,1 km).
 
Zajímavá jsou ale především první tři místa, kde každý model vyhrál něčím jiným. Třetí Porsche Taycan má sice horší efektivitu (na 1 kWh ujel jen 3,4 míle, tedy 5,5 km), jeho WLTP hodnota ale byla nejblíž té reálné, 466 km papírově, 452 km reálně. Druhá Tesla Model 3 to zase vyhrála v efektivitě. Je sice o něco menší, lehčí a méně výkonná než Taycan, údaj 4,1 míle (6,6 km) na kWh ji ale řadí na první místo ze všech. V tomto překonává i mnohem menší, lehčí a méně výkonné vozy. Co se týče dojezdu, místo 579 km ujela 457 km. Nejdelší dojezd měl Ford Mustang Mach-E s největším akumulátorem. I zde bylo dosaženo nejnižší efektivity (3,4 míle na kWh), ale s dojezdem 486 km to vyhrál. Papírově měl ale ujet 610 km.