Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Vyzkoušeli jsme Wolt, novou konkurenci pro Dáme jídlo

10.9.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Dáme jídlo má na českém trhu velmi silnou pozici, kterou ovšem nyní ohrožují globální hráči. Na český trh totiž koncem prázdnin vstoupily společnosti Wolt a Uber Eats nabízející rozvoz z restaurací. My jsme se pro začátek rozhodli vyzkoušet první z nich...
Pro začátek ovšem několik základních faktů. Wolt byl založen v roce 2014 ve finských Helsinkách a od té doby se rozšířil do několika desítek dalších evropských měst, převážně v severní a východní Evropě. Praha je tedy další zastávkou této už docela zkušené společnosti.

 

Zatím jen pro centrum

 
Jídlo z Wolt lze objednat z internetových stránek, které jsou dostupné z počítače i mobilu. Nejlepší uživatelský zážitek (především při častějším využívání služby) by ovšem měla nabídnout mobilní aplikace, která je dostupná pro Android a iOS. Jak webové stránky, tak aplikace jsou kompletně v češtině. Abychom vyzkoušeli službu naplno, stáhli jsme si z Google Play Store aplikaci. Zpracována je po grafické stránce velmi dobře, stejně tak při používání jsme ocenili její přehlednost.
 
 
 
Hned po spuštění jsme se ovšem dostali k zatím asi největší vadě Woltu. Rozvoz v tuto chvíli funguje jen na malém území Prahy, a to konkrétně v centru a okolí. Údajně je to proto, aby bylo možné ověřit fungování služby, takže rozvozová oblast se v budoucnu rozšíří. My jsme tento problém vyřešili tak, že jsme si nechali jídlo doručit do parku. Tím jsme navíc trochu ověřili i flexibilitu při doručování kurýrem. Další možností, pokud Wolt zatím nedováží k vám domů nebo do práce, je vyzvednout si jídlo osobně v restauraci.
 
 

150 Kč na první objednávku

 
Nabídka restaurací zatím obsahuje několik desítek podniků, a to převážně modernějšího ražení. Nutno podotknout, že pokud se chcete najíst za pár korun, asi budete trochu zklamáni, neboť se jedná převážně o trochu dražší restaurace. Podniky jsou řazeny do různých kategorií, takže se v nich dá poměrně slušně orientovat. Před objednáním se nejdřív musíte zaregistrovat. Tady stojí za zmínku promo kód, který lze využít při registraci pro získání kreditu 150 Kč na jakoukoliv objednávku. Těchto kódů se stejnou hodnotu se na internetu válí desítky, zkusit můžete třeba kód 150CZK.
 
 
 
Samotné objednávání probíhá poměrně intuitivně. Jakmile budete mít v košíku požadovaná jídla, vložíte číslo své platební karty (jiný způsob platby není možný), zadáte adresu (můžete přidat poznámku pro kurýra) a objednáte. Doručení nás stálo 39 Kč. Po vytvoření objednávky můžete stále sledovat její stav a předpokládaný čas doručení. Příjemnou zajímavostí pro zkrácení čekání je „easter egg“ v podobě jednoduché hry, která se spustí po opakovaném klikání na kolečko se zbývajícím časem. I pokud opustíte aplikaci, můžete objednávku sledovat v notifikační liště, kde vám navíc vyskočí upozornění ve chvíli, kdy se kurýr bude blížit.
 
 

Dáme jídlo, třes se...


Doručení proběhlo za přibližně půlhodinku, což bylo v rozmezí uváděného času. Velmi milý kurýr bezpečně našel zadané místo a pár sekund před doručováním zavolal. Dáme jídlo by se tedy mělo mít na pozoru, neboť Wolt bude velmi silná konkurence. Zatím je problémem omezená dostupnost i menší nabídka restaurací, ale to se může časem změnit. Naopak proti zavedené službě má finská novinka výhodu v povedenější mobilní aplikaci i lepším informování o stavu objednávky.


reklama