8.9.2021, Milan Šurkala, aktualita

Nápad měnit vybité akumulátory za nabité se uskuteční v Holandsku. Společnost Zero Emission Services zde chce napájet zelenou elektřinou nákladní lodě, které budou měnit celé kontejnery s akumulátorem.

reklama
kapacita lodě | od: honza1616 (28)  10.9.202121:07
Loď poveze 45 článku, 1 článek je jeden kontejner......
No tak to toho ta loď moc nepoveze, když celou nebo téměř celou nákladní kapacitu zaberou baterky
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: kapacita lodě | od: Milan Šurkala (336)  10.9.202121:19
"1 článek je jeden kontejner­"

A na to jste přišel kde?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
... | od: Deluxa (13)  9.9.20219:09
Neviem nac tam riesia vnutrozemsku lodnu dopravu ked ta ma minimalny podiel na co2. Skuste takym gigantom ako Maersk ktora vlastni cez 700 lodi ­(drviva vacsina z nich 2taktne motory a idu si na odpadovy vykurovaci olej alebo cierny mazut­) povedat ze budu mat nejake pristavne emisne obmedzenia, nedajboze budu musiet prejst na baterie. Hned nasledujuci den by ste s vysokou pravdepodobnostou boli kupeny alebo vymazany z planety Zem a nikto by o vas nikdy uz nepocul. To je len moja teoria vzhladom na tie sumy penazi ktore sa tam tocia a absolutna ignoracia Bruselu k tomuto problemu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ... | od: Milan Šurkala (336)  9.9.202110:50
"Neviem nac tam riesia vnutrozemsku lodnu dopravu ked ta ma minimalny podiel na co2.­"

To je snad naprosto logické. Těch zdrojů je tolik, že je potřeba řešit všechny, ne jen jeden. Když budete řešit jen největšího znečišťovatele, stále vyřešíte jen malý zlomek, protože zde jsou stovky těch malých. Když vyřešíte ty mezinárodní lodě na nulu ­(které se mimochodem na emisích CO2 až tak moc nepodílí, ty mají obří problém s NOx a SOx­), tak se ze 100 % dostanete na 97­-98 % globálních emisí CO2. Vyřešíte něco? V podstatě nic. Akorát se největším znečišťovatelem nově stane něco, co jím předtím nebylo, a u čeho byste předtím říkal ­"nač to řešit, když se neřeší největší znečišťovatel­". Když každé odvětví stáhnete na 50 % nehledě na to, jak je velké, tak i celkové globální emise stáhnete na 50 %.

BTW. opravdu si nejsem jist, zda zrovna lodní doprava je největší globální znečišťovatel, pokud jde o CO2 ­(jak již bylo řečeno, tak má problém s NOx a SOx­).

https:­/­/ourworldindata.org­/uploads­/2020­/10­/IEA­-Transport­-to­-2070­-1536x970.png
https:­/­/i2.wp.com­/transportgeography.org­/wp­-content­/uploads­/co2_emissions_transportation.png?w=1000&ssl=1
https:­/­/www.e­-education.psu.edu­/geog438w­/sites­/www.e­-education.psu.edu.geog438w­/files­/images­/module9­/transportCO2­-1970­-2050.png

"absolutna ignoracia Bruselu k tomuto problemu­"

On Brusel může řešit emise na svém území, ale už docela obtížně bude řešit emise lodí jinde po světě. Co s tím zmůže? Pokud se podíváte na The Green Deal, tak Brusel lodní dopravu řeší naopak docela dost. Ale řeší ji tam, kde ji řešit může.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ... | od: ludek_jelinek (14)  9.9.202115:58
Tak tlačit může nepřímo, pokud by rejdaři za ­"neekologické­" lodě platili vysoké poplatky při vstupu do přístavů v EU, tak by je to možná nutilo k postupnému přechodu na jiný typ pohonu. Ale klidně by to mohlo skončit tak, že se to jen promítne do cen zboží a bude záležet na tom, jak takové zboží bude finančně konkurenční se zbožím, které vyprodukují místní výrobci. Třeba by to mohlo vést k opětovnému přesunu výroby do EU. No, kdo ví. S ekologií celosvětově se opravdu musí urychleně něco začít dělat, ale stále spíše jde o roztříštěný koncept, jen EU to nevytrhne. :­-(
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ... | od: wrah666 (73)  10.9.20217:36
Z představy přesunu výroby zpět do Evropy ­(ačkoliv je to správný postup­) se ­"zeleným­" zpotí zadek ještě víc, než z pár ­(desítek tisíc­) lodí spalujících mazut :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hm | od: wrah666 (73)  8.9.202118:01
Kolik tak loď ujede na ten jeden nabitý kontejner, 2mwh? A počítám, že jde o li ion baterie, čili to sežere pár tun, už tak solidně nedostatkového lithia.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Hm | od: vysocan (1)  9.9.20217:16
Zaijmava otazka. Taky bych rad vedel. Taky na co jezdila lod puvodne? Na odpad typu mazut s filtraci splodin do vody, stejne jako zaocenske lode?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hm | od: wrah666 (73)  9.9.20219:34
Mám dojrem, že vnitrozemské jedou normálně na naftu. Ale nevím s jistotou.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hm | od: Milan Šurkala (336)  9.9.202110:30
Původně jezdila na naftu. Pokud jde o vzdálenost, tak to musí dát tu trasu tam a zpět, což je dohromady cca 120­-150 km. Musí to mít nějakou rezervu, takže bych čekal, že to na ty dvě baterky dá alespoň tak 180km, spíše 200km+.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.