reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Výlet s Cybertruckem: mnoho zastávek i obtížné nabíjení kvůli krátkým kabelům

22.1.2024, Milan Šurkala, aktualita
Výlet s Cybertruckem: mnoho zastávek i obtížné nabíjení kvůli krátkým kabelům
Tesla Cybertruck se už dodává prvním majitelům a první zkušenosti přináší pozitivní, ale bohužel i negativní překvapení. Jeden youtuber to vyzkoušel na trase okolo 2,1 tisíc km a nabíjel častěji, než asi očekával.
Elektrický pickup Tesla Cybertruck je vůz plný kontroverzí a jako u každého elektromobilu, i u něj se bedlivě sleduje dojezd na jedno nabití. Oficiálně jde u čtyřkolek o 320 až 340 mil dle verze (515 až 547 km). To ale platí pro 100% nabitou baterii vyjetou do nuly. Jak už víme, na dálnici to může být méně. Nedávno to v jednom testu vyzkoušeli a dostali se na 254 mil (409 km). Většina médií z toho udělala senzaci, která tvrdí, že vůz ujede jen 80 % papírové hodnoty, jenže toto srovnání má jednu chybu. Porovnávala skutečnou dálniční spotřebu s papírovou kombinovanou, nikoli papírovou dálniční (což je rozdíl). Další youtuber (DennisCW, vlastním jménem Dennis Wang) zkusil o něco praktičtější test a vydal se na více než 1300 mil (cca 2100 km) dlouhý výlet.
 
 
S kamarádem vyjeli z Austinu do Joshua Tree National Park v Kalifornii. Cesta by se spalovacím autem podle navigace (např. přes Google Mapy) měla zabrat zhruba 19-20 hodin bez zastávek pro tankování (v reálu tedy o něco déle). Poněvadž se řidiči střídali a na některých nabíječkách vzbudili rozruch u jiných uživatelů, kteří si chtěli nový pickup prohlédnout, zabralo jim to v Cybertrucku přibližně 26 hodin a celkem 12 zastávek. To znamená, že nabíjeli zhruba každých 150-170 km. Jinak řečeno, na každých cca 70-90 minut jízdy pak nabíjeli dalších 30-50 minut. Podle Wanga to bylo způsobeno i tím, že má tendenci jezdit trochu rychleji nad limity, nižší teploty pak dojezdu také moc nepomohly.
 
Většina Superchargerů navíc nabíjela s max. výkonem pod 150 kW (šlo tedy ještě o starší generace), našli ale i takové, které zvládaly přes 210 kW. Samotné starší generace Superchargerů se ukázaly být problémem nejen kvůli pomalejšímu nabíjení, ale také tím, že se Cybertrucky nepočítaly rozměrově, a je nutno zacouvat skoro až na maximum, jinak nabíjecí kabel nedosáhne do nabíjecí zdířky. Wang si na druhou stranu pochvaloval něco, co by mnoho lidí u Tesly nečekalo, a to dílenské zpracování i celkový dojem kvality a pohodlí, na druhou stranu se jim nevyhnuly i problémy s displejem.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama
reklama
reklama