Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

VW to zkouší s SUV kabrioletem: T-Roc Cabriolet

15.8.2019, Milan Šurkala, aktualita
Volkswagen se pouští na hodně tenký led. Přišel totiž s nápadem uvést na trh SUV kabriolet. Není sice zdaleka prvním, přesto je tu ale hodně otázek. Jak se povede kompaktnímu SUV T-Roc Cabriolet?
Automobilka Volkswagen je veřejnosti známá spíše jako výrobce "tuctových" mainstreamových vozidel, proto její nejnovější počin T-Roc Cabriolet vypadá hodně překvapivě. Rozhodla se totiž zabrousit do vod SUV kabrioletů, kde se doposud nikomu zrovna zázračně nedařilo. Nissan to zkoušel s vozem Murano CrossCabriolet, což byl extrémní propadák, o něco lepší to bylo s Range Rover Evoque Convertible, jenže tato značka má alespoň potřebnou image pro vůz takového typu. Což se o Volkswagenu nedá zrovna říci a ostatně i minulost to ukázala např. na Phaetonu. Technicky velmi slušný vůz doplatil na nedostatečnou image výrobce. Podobně tak neúspěšně dopadl dříve kabriolet VW EOS. Nehodnoťme však předem, na prodejní úspěch bych si ale nevsadil.
 
Volkswagen T-Roc Cabriolet
 
Ať tak či onak, Volkswagen hodlá na trh přivést T-Roc Cabriolet, který bude oficiálně ukázán na Frankfurt Motor Show (IAA), do prodeje by se pak měl dostat na jaře roku 2020. Bude mít klasickou plátěnou střechu, kterou bude možné elektromechanicky stáhnout a natáhnout za pouhých 9 sekund, a to až do rychlosti 30 km/h.
 
Volkswagen T-Roc Cabriolet
 
Jak už je u kabrioletů zvykem, nezapomnělo se ani na výztuhy karoserie, zesílený rám čelního skla i vystřelovací rám za zadními sedadly pro případ převrácení vozu. Volkswagen vůz vybavil také moderními digitálními technologiemi, takže tu máme eSIM pro připojení k internetu, 8" obrazovku pro infotainment systém a je možné mít i 11,7" Active Info Display (digitální přístrojový štít).
 
Volkswagen T-Roc Cabriolet
 
K dispozici budou dva výbavové stupně Style a R-Line, který hraje na sportovní notu. Pokud jde o praktičnost, T-Roc Cabriolet slibuje zavazadlový prostor o objemu 284 litrů. K dispozici budou dva benzínové motory. Začínat se bude na tříválci 1.0 TSI s maximálním výkonem 85 kW (115 kW), maximem pak bude čtyřválcové 1.5 TSI se 110 kW (150 koní). V obou případech bude k mání 6stupňový manuál, silnější motor bude možné objednat i sedmistupňovým automatem DSG.
 
Volkswagen T-Roc Cabriolet
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama