Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

VW představuje trojici sportovních Golfů: GTD, GTE a GTI

28.2.2020, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Volkswagen nedávno představila osmou generaci svého legendárního Golfu a nyní ukazuje i jeho sportovní varianty. Máme tu benzínové GTI, naftové GTD a také benzínový plug-in hybrid GTE.
Volkswagen Golf je na trhu už přes 45 let a nedávno se objevila jeho osmá generace. Ta nezapomene ani na sportovní varianty, které byly před chvílí ukázány světu. Budeme tu mít nejen tradiční benzínové GTI, přijde totiž také naftové GTD a hybridní GTE podobně, jako tomu bylo minule.
 
VW Golf GTI
 
Asi nejvíce zaujme tradiční Golf GTI, který měla už i první generace. Zatímco tehdy měl atmosférickou šestnáctistovku s 81 kW, dnes už má přeplňovaný dvoulitr EA888 o maximálním výkonu 180 kW (245 koní) a točivém momentu až 370 Nm. Má se rozjet až na rychlost 250 km/h, která je elektronicky omezena a na stovku se rozjede za pouhých 6,3 sekundy, využije 7stupňovou převodovku DSG nebo 6stupňový manuál.
 
VW Golf GTI
 
Sportovní model bude mít 10,25" digitální přístrojový štít, multifunkční zploštělý volant a každá z variant bude mít i své vlastní barevné ladění. Zatímco GTI bude mít v interiéru červené prvky, GTD bude mít stříbrné a GTE pak modré. Obrazovka infotainment systému má 10" u GTI, v případě GTD a GTE jen 8,25", ale lze si připlatit za větší verzi.
 
VW Golf GTI
 
Vzadu bude víceprvková náprava a máme tu i Vehicle Dynamics Manager pro řízení elektronického diferenciálu a adaptivních tlumičů. Základem jsou 17" kola, za příplatek lze dostat 18" nebo i 19" verze. K dispozici budou jen pětidvéřové varianty.
 
VW Golf GTD
 
Pokud jde o naftový Golf GTD, tak ten bude pohánět přeplňovaný dvoulitr TDI s výkonem 147 kW (200 koní) a točivým momentem 400 Nm. Ten bude na kola posílat 7stupňový automat DSG.
 
VW Golf GTE
 
Ekologické sportování má zajistit Golf GTE. Ten má kombinovat menší 1.4 TSI se 110 kW (150 koní) a elektromotor s 85 kW (115 koní). Jejich kombinovaný výkon má dosáhnout 180 kW (245 koní) stejně jako u GTI, točivý moment se vyšplhá dokonce na 400 Nm. Na čistě elektrický pohon má tento plug-in hybrid díky 13kWh akumulátoru ujet 60 km, nesmí se ale překročit rychlost 130 km/h. Na výběr je pouze 6stupňové DSG.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama