www.svetmobilne.cz
>
>

VW představuje trojici sportovních Golfů: GTD, GTE a GTI

VW představuje trojici sportovních Golfů: GTD, GTE a GTI
, , aktualita
Automobilka Volkswagen nedávno představila osmou generaci svého legendárního Golfu a nyní ukazuje i jeho sportovní varianty. Máme tu benzínové GTI, naftové GTD a také benzínový plug-in hybrid GTE.
K oblíbeným
reklama
Volkswagen Golf je na trhu už přes 45 let a nedávno se objevila jeho osmá generace. Ta nezapomene ani na sportovní varianty, které byly před chvílí ukázány světu. Budeme tu mít nejen tradiční benzínové GTI, přijde totiž také naftové GTD a hybridní GTE podobně, jako tomu bylo minule.
 
VW Golf GTI
 
Asi nejvíce zaujme tradiční Golf GTI, který měla už i první generace. Zatímco tehdy měl atmosférickou šestnáctistovku s 81 kW, dnes už má přeplňovaný dvoulitr EA888 o maximálním výkonu 180 kW (245 koní) a točivém momentu až 370 Nm. Má se rozjet až na rychlost 250 km/h, která je elektronicky omezena a na stovku se rozjede za pouhých 6,3 sekundy, využije 7stupňovou převodovku DSG nebo 6stupňový manuál.
 
VW Golf GTI
 
Sportovní model bude mít 10,25" digitální přístrojový štít, multifunkční zploštělý volant a každá z variant bude mít i své vlastní barevné ladění. Zatímco GTI bude mít v interiéru červené prvky, GTD bude mít stříbrné a GTE pak modré. Obrazovka infotainment systému má 10" u GTI, v případě GTD a GTE jen 8,25", ale lze si připlatit za větší verzi.
 
VW Golf GTI
 
Vzadu bude víceprvková náprava a máme tu i Vehicle Dynamics Manager pro řízení elektronického diferenciálu a adaptivních tlumičů. Základem jsou 17" kola, za příplatek lze dostat 18" nebo i 19" verze. K dispozici budou jen pětidvéřové varianty.
 
VW Golf GTD
 
Pokud jde o naftový Golf GTD, tak ten bude pohánět přeplňovaný dvoulitr TDI s výkonem 147 kW (200 koní) a točivým momentem 400 Nm. Ten bude na kola posílat 7stupňový automat DSG.
 
VW Golf GTE
 
Ekologické sportování má zajistit Golf GTE. Ten má kombinovat menší 1.4 TSI se 110 kW (150 koní) a elektromotor s 85 kW (115 koní). Jejich kombinovaný výkon má dosáhnout 180 kW (245 koní) stejně jako u GTI, točivý moment se vyšplhá dokonce na 400 Nm. Na čistě elektrický pohon má tento plug-in hybrid díky 13kWh akumulátoru ujet 60 km, nesmí se ale překročit rychlost 130 km/h. Na výběr je pouze 6stupňové DSG.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Apple iOS 14 už běží na čtvrtině zařízení Apple iOS 14 už běží na čtvrtině zařízení
Nový mobilní operační systém Apple iOS 14 zažil opravdu rychlý start. Za necelý týden se dostal na více než 25 % zařízení. Novinkou jsou např. widgety, které lze umístit mezi ikonky aplikací.
22.9.2020, aktualita, Milan Šurkala
Sony Xperia 5 II přichází s podporou natáčení 4K při 120 fps Sony Xperia 5 II přichází s podporou natáčení 4K při 120 fps
Společnost Sony nadále vyvíjí smartphony a své štěstí chce zkusit s novým modelem Xperia 5 II. Ten je zajímavý především tím, že jako první zvládá natáčení 4K videa při 120 fps. Máme zde i 120Hz displej.
20.9.2020, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz GenH2: vodíkový tahač se 70kWh akumulátorem Mercedes-Benz GenH2: vodíkový tahač se 70kWh akumulátorem
Automobilka Mercedes-Benz to zkouší nejen s akumulátorovými elektromobily, ale zkouší i ty vodíkové. Nyní představuje koncept vodíkového trucku GenH2, který bude vodík ukládat netradičně v kapalné formě.
18.9.2020, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře
Apple Watch 6 přináší měření kyslíku v krvi a Fitness+ Apple Watch 6 přináší měření kyslíku v krvi a Fitness+
Apple představil už 6. generaci svých chytrých hodinek Apple Watch. Nová varianta přináší především systém pro měření kyslíku v krvi a do některých zemí přijde i nové předplatné, služba Fitness+.
18.9.2020, aktualita, Milan Šurkala
Apple uvedl iPad 8. generace s Neural Engine Apple uvedl iPad 8. generace s Neural Engine
Další novinkou z dílen společnosti Apple je tablet iPad 8. generace. Ten dostává výkonnější hardware v podobě procesoru A12 Bionic. Ten obsahuje i Neural Engine. Zůstává 10,2" displej Retina a podpora pera Pencil 1. generace.
17.9.2020, aktualita, Milan Šurkala