Volkswagen dnes představil nový Golf a legendární vůz tak nyní oficiálně dostává 8. generaci. Ta přináší mnoho novinek, mezi nimiž je i značně rozšířená konektivita a podpora Car2X. Ta zahrnuje Online Connectivity Unit (OCU) s integrovanou eSIM a vůz tak může dostávat signály od dopravní infrastruktury a dalších vozů vzdálených až 800 metrů. Golf pak sám může být zdrojem upozornění pro další vozy.

Vevnitř je rovněž spousta věcí digitálních, a tak tu máme nejen infotainment s digitální obrazovkou, ale i přístrojový štít. Nechybí dokonce ani head-up displej, který je na dodáván na přání.

Nový VW Golf udělá radost ekologům, neboť významně rozšiřuje nabídku hybridních verzí. Dostává v těchto verzích 48V elektrický systém včetně 48V Li-Ion akumulátoru. V nabídce budou mild-hybridy eTSI, které mají přes řemen připojený startér-generátor, díky čemuž klesne papírová spotřeba ve WLTP režimu o 10 %.

K dispozici bude eTSI s maximálním výkonem 81 kW (110 koní), 96 kW (130 koní) a 110 kW (150 koní). Aby toho nebylo málo, budou zde i dva plug-in hybridy s 13kWh akumulátorem, který má zajistit elektrický dojezd 60 km. Ten bude nabízen ve standardní verzi s výkonem 150 kW (204 koní) nebo sportovní GTE se 180 kW (245 koní).

K dispozici budou i dvě standardní benzínové motorizace bez hybridu s litrovým tříválcem o výkonu 66 kW (90 koní) a 81 kW (110 koní), pro snížení spotřeby využívají Millerův cyklus. Dále tu máme dvě naftové verze s 85 kW (115 koní) a 110 kW (150 koní), které využívají dva SCR katalyzátory, což snižuje emise NOx o 80 % a motory slibují samy o sobě o 17 % nižší spotřebu. Nakonec tu máme i plynovou verzi TGI s výkonem 96 kW (130 koní). Golf VIII půjde do prodeje v letošním prosinci.

Zdroj: autocar.co.uk, vwpress.co.uk