Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

VW Golf 8. generace je tu s hybridy eTSI i GTE

25.10.2019, Milan Šurkala, aktualita
Legendární vůz Volkswagen Golf přichází ve své 8. generaci. Ta se vyznačuje především úspornějším provozem díky značně rozšířené nabídce hybridních verzí. Vedle modelů GTE tu budeme mít nově i mild-hybridy eTSI.
Volkswagen dnes představil nový Golf a legendární vůz tak nyní oficiálně dostává 8. generaci. Ta přináší mnoho novinek, mezi nimiž je i značně rozšířená konektivita a podpora Car2X. Ta zahrnuje Online Connectivity Unit (OCU) s integrovanou eSIM a vůz tak může dostávat signály od dopravní infrastruktury a dalších vozů vzdálených až 800 metrů. Golf pak sám může být zdrojem upozornění pro další vozy.
 
VW Golf VIII
 
Vevnitř je rovněž spousta věcí digitálních, a tak tu máme nejen infotainment s digitální obrazovkou, ale i přístrojový štít. Nechybí dokonce ani head-up displej, který je na dodáván na přání.
 
VW Golf VIII
 
Nový VW Golf udělá radost ekologům, neboť významně rozšiřuje nabídku hybridních verzí. Dostává v těchto verzích 48V elektrický systém včetně 48V Li-Ion akumulátoru. V nabídce budou mild-hybridy eTSI, které mají přes řemen připojený startér-generátor, díky čemuž klesne papírová spotřeba ve WLTP režimu o 10 %.
 
VW Golf VIII
 
K dispozici bude eTSI s maximálním výkonem 81 kW (110 koní), 96 kW (130 koní) a 110 kW (150 koní). Aby toho nebylo málo, budou zde i dva plug-in hybridy s 13kWh akumulátorem, který má zajistit elektrický dojezd 60 km. Ten bude nabízen ve standardní verzi s výkonem 150 kW (204 koní) nebo sportovní GTE se 180 kW (245 koní).
 
VW Golf VIII
 
K dispozici budou i dvě standardní benzínové motorizace bez hybridu s litrovým tříválcem o výkonu 66 kW (90 koní) a 81 kW (110 koní), pro snížení spotřeby využívají Millerův cyklus. Dále tu máme dvě naftové verze s 85 kW (115 koní) a 110 kW (150 koní), které využívají dva SCR katalyzátory, což snižuje emise NOx o 80 % a motory slibují samy o sobě o 17 % nižší spotřebu. Nakonec tu máme i plynovou verzi TGI s výkonem 96 kW (130 koní). Golf VIII půjde do prodeje v letošním prosinci.
 
VW Golf VIII
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama