Volvo je jednou ze společností, které hodně pracují na vývoji autonomní dopravy. V minulosti proběhlo už mnoho praktických testů, šlo např. o odvoz cukrové třtiny nebo svoz odpadků. Nově ale spustí svůj první komerční projekt, který není už jen testem. Zákazníkem je zde norská společnost Brønnøy Kalk AS, která těží vápenec a potřebuje ho převážet z dolu do drtiče v přístavu, který vápenec rozdrtí a odveze lodí pryč. V projektu je zapojeno 6 nákladních vozů Volvo FH s autonomním řízením, které musí samy absolvovat zhruba 5 km dlouhou trasu čítající dva tunely o délce 3,5 km a 800 metrů.

Vozy už úspěšně prošly testy, a přestože za volantem stále sedí nouzový řidič, v průběhu roku 2019 se plánuje přejít na plně autonomní provoz. Tímto způsobem se v omezeném prostředí lépe testují systémy autonomního řízení, které se budou z pevně daných tras stále více a víre rozšiřovat i do běžného provozu, kde je více variabilní prostředí.

Zajímavostí je, že Brønnøy Kalk AS si vozy nekoupilo a neprovozuje. Jak už dnes vše přechází ke službám, tak je tomu i v případě tohoto projektu. Společnost si objednala dovoz vápence z jednoho místa na druhé a Volvu platí za každou dovezenou tunu. Sasko Cuklev, ředitel divize autonomních řešení říká, že je velmi vzrušující dosáhnout bodu, kdy Volvo může takto zákazníkům nabízet kompletní autonomní řešení.
Zdroj: digitaltrends.com, volvotrucks.com