reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia
28.6.2021, Milan Šurkala, aktualita
Spousta evropských států chce postupně omezovat prodeje aut se spalovacími motory. Přičiní se i samotné automobilky. Volkswagen totiž oznámil, že s takovými auty v Evropě skončí mezi roky 2033 až 2035.
Sakini (8) | 28.6.202116:36
Takže si nekoupím Ford, Volvo, Audi, Volkswagen... Kdo dokáže zůstat u spalovacích motorů, bude král prodejů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Milan Šurkala (352) | 28.6.202116:48
Ono také záleží na tom, zda budete žít v zemi, kde bude vůbec prodej vozů se spalovacími motory povolen :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Choakinek (219) | 28.6.202118:52
Takový zákaz bude ovšem mít své náklady. Jasně, ­"money printing system­" je zamete pod koberec, ale tím nezmizí, prostě jen budou čekat pod kobercem do doby, než je nějaká situace vymete na denní světlo ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Sakini (8) | 28.6.202118:57
No bude to výzva, mimo Evropu se mi nechce ­- zatím bude tajně doufat, že si narazí šňupák o realitu. A tak jak se momentálně svět vyvíjí, auta můžou být v 2030 naše nejmenší starost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Choakinek (219) | 28.6.202116:23
Např. ve Velké Británii v roce 2020 z celkového počtu prodaných automobilů bylo jen 9% elektromobilů. Wolkswagen se spokojí s poklesem prodejů na desetinu? Nebo snad věří, že v roce 2035 bude zájemců o automobil se spalovacím motorem naprosté minimum?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (352) | 28.6.202116:45
Mě udivuje, jak se vždycky selektivně vybírá to, co se hodí. Když jde o elektřinu, bude elektromobilů děsně moc a nereflektuje se postupný náběh, a když jde o prodeje, tak zase bude elektromobilů děsně málo a opět se nereflektuje postupný náběh. To tady opravdu nikdo neumí pracovat s časem a extrapolací?

Že se v roce 2020 prodalo v Británii 9 % elektromobilů, přece neznamená, že se tolik prodá i v roce 2035, ne? Norsku se třeba za posledních 8 let zvýšily počty prodaných EV téměř 40krát. Asi nebudeme předpokládat, že prodeje EV budou v roce 2035 na stejné úrovni jako u spalovacích aut dnes, ale zároveň budou velmi pravděpodobně výrazně vyšší ­(ostatně i díky tomu, že se plánují zákazy spalovacích aut, tak ono není moc jasné, komu by tu ten VW ta spalovací auta prodával, když to bude mít zakázané ­- sice v mnoha státech bude nutné mít elektrifikovaná auta a ne nutně elektrická, ale kdo ví, to se ještě možná změní­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Choakinek (219) | 28.6.202118:47
Ne, tak v pohodě, tedy VW věří, podobně jako Vy, že poptávka významně poroste. OK. Jaký je rozdíl mezi elektrifikovaným a elektrickým autem? Elektrifikované auto je auto s kombinovaným pohonem? Spalovací motor ­- akumulátor?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (352) | 28.6.202119:01
VW si může věřit čemu chce, ale nemá jinou možnost. Ty zákazy jsou naplánovány. Nečekám, že se prodeje EV dostanou na úroveň spalovacích aut, ale to, že v roce 2035 budou vyšší než v roce 2020, je takřka jistota.

Elektrifikované auto je auto, které má elektrický motor. Ale nemusí mít výhradně jen elektrický motor. Takže je to čistý elektromobil, elektromobil s extenderem, plug­-in hybrid, normální hybrid, mild­-hybrid... Ty zákazy se zpravidla týkají neelektrifikovaných aut ­(takže spalovacích bez jakékoli elektrické pomoci­), ale jsou i země, kde to mají naplánováno už čistě na EV. Nebo je to třeba v roce 2030 zákaz neelektrifikovaných ­(takže hybridy jsou ještě OK­), ale v roce 2035 zákaz všeho, co má spalovací motor ­(takže ani hybrid a povolena budou pouze čistá EV­). Mám pocit, že toto je zrovna případ Velké Británie. Takže tam je jasné, že tehdy tam EV budou mít 100% zastoupení na trhu s novými vozidly. Pokud tedy nezmění názor, ale tohle není v moci VW, ale zákonodárců v Británii. V podstatě on nemá jinou možnost, když mu většina zemí v Evropě zakáže prodej čehokoli, co má spalovací motor. Tohle vlastně ani není jeho rozhodnutí, že by on něčemu věřil.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Choakinek (219) | 28.6.202119:18
Hmm, škoda, že se chce centrálním plánovačům tolik mlaskat. Kdyby ponechali možnost výroby různých hybridů, tam bych snad i věřil, že se to časem zvládne vyrábět a prodávat tak, že by to nemuselo generovat tak dramatické zbytečné náklady.

Ale u plně elektrifikovaného auta tomu nevěřím. Veškeré problémy, které vyplynou z úplného zákazu spalovacího motoru, budou zaplátovat ­"tištěním­" peněz a tedy odsouváním problémů pod koberec. To v horším případě.

V lepším případě se časem dojde k závěru, že ta myšlenka byla nesmyslná a její realizace se buď zruší anebo se odsune na nějaký rok, který nikoho trápit nebude, např. na 2135 či něco podobného :­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Milan Šurkala (352) | 28.6.202119:30
Ty se z toho tištění peněz jednou zblázníš :­-D

Osobně si také myslím, že ideální cestou je pozvolný přechod přes hybridy ­(především plug­-in hybridy­), protože nevěřím tomu, že v roce 2035 budou vyřešeny všechny problémy elektromobilů do té míry, aby byly schopny nahradit spalovací auta ve všech oblastech dopravy za rozumnou cenu. Navíc tu vidím další problém ve směrování energetiky budoucnosti, jejíž řešení nebude jednoduché a hlavně se obávám, že nebude vůbec levné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Choakinek (219) | 29.6.202116:12
Já se z toho nezblázním, já jsem v obraze. Vím, o co jde a k čemu to povede. Kdo to neví, ten se zblázní, protože důsledky pro něj najednou přiletí jakoby z čistého nebe a bude se divit.

Než se zavedly věci typu ­"záporná úroková sazba­" apod., tak to ještě šlo, ale tohle už je opravdu problém. Ale problém to byl vždycky, protože systém FIAT měn generuje tržní chyby a lidi se obecně obvykle chovají tak, že hledají řešení, které nejméně bolí. V tomto případě nejméně bolí zametat problémy pod koberec, tj. v určitých mantinelech ­(všechno je omezeno určitými pravidly­), s rostoucím počtem chyb, vymýšlet takové nástroje, které umožní ještě snáze ­"tisknout­". To generuje další a další tržní chyby, až se nějaká chyba ­(či chyby­) nepodaří uhlídat a ta pak nastartuje pád ­"domečku z karet­". Roznětkou může být cokoliv ­- 1000 + 1 věc, děj, který visí někde ve vzduchu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Karel Polívka (20) | 1.7.202114:13
A nebo se prostě pletete a Vámi vysněná představa náhlého zhroucení FIAT měn je něco, čeho se nikdo z nás nedožije ­(a třeba ani x dalších generací­). Děsivá představa, že byste se mohl mýlit, že?

Nicméně když už připustíme, že by k tomu došlo, dokážete si představit, jaké problémy by něco takového způsobilo? Už jen to samo o sobě mě utvrzuje v tom, že se toho nemusím obávat a pokud někdy dojde ke změně, bude to spíše pozvolná změna a nikoli náhlý krach. A druhá věc je, co by ten stávající systém mělo teď vůbec nahradit, aby to bylo ve Vaších očích jakože spravedlivé pro všechny lidi na planetě? Bitcoin? Aha! :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.