Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Vodíková Honda Clarity končí, nebyl o ni zájem

17.6.2021, Milan Šurkala, aktualita
Honda ukončuje prodej dalšího svého vozu na alternativní paliva. Tentokrát je to model Clarity s vodíkovým pohonem. Prodeje byly velmi nízké a firma se chce soustředit především na elektromobily. Paradoxní, že elektrická verze Clarity byla první odepsanou.
Automobilka Honda je vskutku zajímavá co se týče alternativních pohonných systémů. Zatímco ve spalovacích motorech patří ke špičce, v alternativních pohonech sice byla s Toyotou první, kdo přišel s hybridy v 90. letech minulého století, na rozdíl od Toyoty je skoro každý "alternativní" model prodejním propadákem. První Insight byl nepraktický a možná až moc futuristický, druhý byl sice praktický, ale slabý a mířil do nižších tříd, kde se vyšší cena za hybridní pohon ještě neodpouštěla, sportovní CR-Z byla na sportovní kupé slabá,... Snad jen v SUV to docela jde. Jak dopadne velmi drahá elektrická stylovka Honda E, to se teprve uvidí. A Honda Clarity je dalším modelem, který neuspěl.
 
Honda Clarity
 
Tento model s dosti kontroverzním futuristickým designem se nabízel jako elektromobil, plug-in hybrid a vodíkový elektromobil. Zvláštní design patrně více zákazníků odpudil než přilákal, ale i samotná technika byla dost zvláštní. Čistě elektrická verze to zabalila už loni. Při dnes už hodně bohaté elektrické konkurenci asi nebylo moc zákazníků, kteří by se spokojili jen 25,5kWh akumulátorem u takto velkého auta.
 
Nyní končí i zbývající dvě verze. Plug-in měl sice na 1,84 tuny vážící auto jen atmosférickou 1.5, ale celkový výkon dosahoval 212 koní a 17kWh akumulátor také nebyl k zahození. Vedle něj skončí i vodíková Clarity. O tu byl také velmi malý zájem a ostatně ani není divu. Auto bylo nabízeno jen formou pronájmu, a to ve velmi omezeném množství zemí (v USA to byla jen Kalifornie). Honda sice do budoucna nevylučuje jiná vodíková auta, ale zatím se chce soustředit na masovější elektrické modely. S těmi se počítá od roku 2024.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama