Automobilka Honda je vskutku zajímavá co se týče alternativních pohonných systémů. Zatímco ve spalovacích motorech patří ke špičce, v alternativních pohonech sice byla s Toyotou první, kdo přišel s hybridy v 90. letech minulého století, na rozdíl od Toyoty je skoro každý "alternativní" model prodejním propadákem. První Insight byl nepraktický a možná až moc futuristický, druhý byl sice praktický, ale slabý a mířil do nižších tříd, kde se vyšší cena za hybridní pohon ještě neodpouštěla, sportovní CR-Z byla na sportovní kupé slabá,... Snad jen v SUV to docela jde. Jak dopadne velmi drahá elektrická stylovka Honda E, to se teprve uvidí. A Honda Clarity je dalším modelem, který neuspěl.

Tento model s dosti kontroverzním futuristickým designem se nabízel jako elektromobil, plug-in hybrid a vodíkový elektromobil. Zvláštní design patrně více zákazníků odpudil než přilákal, ale i samotná technika byla dost zvláštní. Čistě elektrická verze to zabalila už loni. Při dnes už hodně bohaté elektrické konkurenci asi nebylo moc zákazníků, kteří by se spokojili jen 25,5kWh akumulátorem u takto velkého auta.
Nyní končí i zbývající dvě verze. Plug-in měl sice na 1,84 tuny vážící auto jen atmosférickou 1.5, ale celkový výkon dosahoval 212 koní a 17kWh akumulátor také nebyl k zahození. Vedle něj skončí i vodíková Clarity. O tu byl také velmi malý zájem a ostatně ani není divu. Auto bylo nabízeno jen formou pronájmu, a to ve velmi omezeném množství zemí (v USA to byla jen Kalifornie). Honda sice do budoucna nevylučuje jiná vodíková auta, ale zatím se chce soustředit na masovější elektrické modely. S těmi se počítá od roku 2024.
Zdroj: jalopnik.com, autocar.co.uk