www.svetmobilne.cz
>
>

Vodíková Honda Clarity končí, nebyl o ni zájem

Vodíková Honda Clarity končí, nebyl o ni zájem
, , aktualita
Honda ukončuje prodej dalšího svého vozu na alternativní paliva. Tentokrát je to model Clarity s vodíkovým pohonem. Prodeje byly velmi nízké a firma se chce soustředit především na elektromobily. Paradoxní, že elektrická verze Clarity byla první odepsanou.
K oblíbeným
reklama
Automobilka Honda je vskutku zajímavá co se týče alternativních pohonných systémů. Zatímco ve spalovacích motorech patří ke špičce, v alternativních pohonech sice byla s Toyotou první, kdo přišel s hybridy v 90. letech minulého století, na rozdíl od Toyoty je skoro každý "alternativní" model prodejním propadákem. První Insight byl nepraktický a možná až moc futuristický, druhý byl sice praktický, ale slabý a mířil do nižších tříd, kde se vyšší cena za hybridní pohon ještě neodpouštěla, sportovní CR-Z byla na sportovní kupé slabá,... Snad jen v SUV to docela jde. Jak dopadne velmi drahá elektrická stylovka Honda E, to se teprve uvidí. A Honda Clarity je dalším modelem, který neuspěl.
 
Honda Clarity
 
Tento model s dosti kontroverzním futuristickým designem se nabízel jako elektromobil, plug-in hybrid a vodíkový elektromobil. Zvláštní design patrně více zákazníků odpudil než přilákal, ale i samotná technika byla dost zvláštní. Čistě elektrická verze to zabalila už loni. Při dnes už hodně bohaté elektrické konkurenci asi nebylo moc zákazníků, kteří by se spokojili jen 25,5kWh akumulátorem u takto velkého auta.
 
Nyní končí i zbývající dvě verze. Plug-in měl sice na 1,84 tuny vážící auto jen atmosférickou 1.5, ale celkový výkon dosahoval 212 koní a 17kWh akumulátor také nebyl k zahození. Vedle něj skončí i vodíková Clarity. O tu byl také velmi malý zájem a ostatně ani není divu. Auto bylo nabízeno jen formou pronájmu, a to ve velmi omezeném množství zemí (v USA to byla jen Kalifornie). Honda sice do budoucna nevylučuje jiná vodíková auta, ale zatím se chce soustředit na masovější elektrické modely. S těmi se počítá od roku 2024.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h
Je dobře známo, že Čína a její společnost CRRC Corporation chystá nové rychlovlaky typu maglev. Nyní představila výsledek svého vývoje, který bude v budoucnu brázdit Čínu rychlostí přes 600 km/h.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km
Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
22.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
21.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88 MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88
MediaTek přichází s aktualizovanými procesory pro mainstreamové a levnější telefony. Představuje 8jádrové procesory Helio G96 a Helio G88. V obou případech počítejte nanejvýše se 4G LTE připojením.
19.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář