reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Vodafone "zjednodušuje", vrací nefér účtování po minutě

, , aktualita
Vodafone "zjednodušuje", vrací nefér účtování po minutě
Mobilní operátor Vodafone ohlásil, že od léta zhoršuje své služby, což se ale tradičně snaží zastřít marketingovými texty o zpřehledňování a zjednodušování služeb. Vrací se totiž k účtování po minutě, tedy 60+60.
Vodafone "zjednodušuje", vrací nefér účtování po minutě
Někdy zůstává rozum stát nad tím, co si naši čeští operátoři dokáží ještě vymyslet. Zákazníci společnosti Vodafone byli v těchto dnech velmi nepříjemně překvapeni SMS oznamující změnu služeb od 1. července 2019. Operátor, který kdysi postavil svou kampaň na férovějším účtování volání na předplacených kartách po sekundě (60+1), se totiž po letech opět vrací k účtování po minutě (60+60). První minutu tedy volající zaplatil celou vždy, ale v posledních letech pak už platil jen každou provolanou sekundu poměrnou částkou. To se nyní mění a opět se vracíme do historie. Nově už i první započatá sekunda nové minuty znamená, že volající bude muset zaplatit celou minutu, ačkoli část z ní neprovolal.
 
Vodafone logo
 
Nejtrapnější je ale na celé situaci především to, jak se Vodane snaží zhoršení služeb maskovat jako zlepšení. Vodafone tvrdí, že zákazníci mají problém se vyznat v obchodních podmínkách, není to pro ně snadné, a tak v zájmu zjednodušování účtování předplacených karet pro přehlednost, čitelnost a srozumitelnost sjednotí účtování na 60+60. Velkolepě a ještě s vykřičníkem navíc podotýká, že se cena nemění. Ano, cena minuty se sice nemění, ale ve výsledku zaplatí více každý, kdo volá déle než 60 sekund (resp. se netrefí do přesného násobku 60 sekund), nebo kdo nemá neomezený balíček volání ke kartě. V tom nejhorším případě se může hovor prodražit až o 97 % při stejné ceně za minutu (při hovoru o délce 61 sekund).
 
To se ale pochopitelně odrazilo i v ostré diskuzi na Facebooku společnosti. Tam se společnost dále snaží nepopulární krok omluvit právě tím, že většina zákazníků volá méně než minutu, nebo má onen předplacený balíček, tedy těch se změna nedotkne. Změna se týká následujících předplacených karet:
  • Karta pro partu
  • Karta se vším všudy
  • Karta do všech sítí
  • Karta do sítě
  • Vodafone karta
  • Vodafone nabitá karta
  • Karta na víkend
  • Vodafone karta speciální edice