15.10.2021, Milan Šurkala, aktualita

Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.

reklama
Rozdíl mezi teorií a praxí | od: nephilim (2)  18.10.20219:19
I z tohoto příkladu je patrný propastný rozdíl mezi teoretickými předpoklady počítanými na líbivější průměry a tvrdou skutečností. Ony průměry jsou důležité pro stanovení řekněme minimálních prarametrů rozvodné sítě, nikoliv však jejich průměru či dokonce maxima.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Rozdíl mezi teorií a praxí | od: Milan Šurkala (352)  18.10.202117:40
"Ony průměry jsou důležité pro stanovení řekněme minimálních prarametrů rozvodné sítě, nikoliv však jejich průměru či dokonce maxima.­"

Tak průměr je průměr, tedy zjednodušeně řečeno, v polovině případů se budeme pohybovat nad ním. Takže se to musí dimenzovat hodně nad průměr. Tyhle nárazovky ale budou problém asi vždycky, ale to jsou mnohde i u benzínu a nafty. Čím více se přesune nabíjení mimo špičky, tím lepší startovní pozici ­(a menší problémy­) budeme mít pro tyto špičky. Čím více aut vyrazí na cesty s plně nabitou baterkou kvůli dostupnému pomalému nabíjení, tím méně ­(a později­) budou potřebovat nabíjet rychle. Ale problémů s tím spojených se nezbavíme asi nikdy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.