Jaká bude budoucnost, to si jen těžko představit. Vědci se snaží využívat umělou inteligenci (AI) ke všemu možnému a nahrazovat s její pomocí nejrůznější profese. Jak to tak vypadá, mohla by v budoucnu začít psát i scénáře k reklamám. Jenu takovou se jí totiž podařilo napsat. Konkrétně se jedná o nový sedan Lexus ES, který byl představen před dvěma měsíci. Na projektu spolupracovala agentura The&Partnership London, Visual Voice, IBM se svým superpočítačem Watson a University of New South Wales (divize MindX). Tým naprogramoval systém umělé inteligence, kterému předhodil televizní reklamy na auta z předchozích 15 let.

Součástí projektu byla i studie toho, jak lidé reagují na jednotlivé podněty, aby měl systém také informace o emocionálních účincích na lidi. Výsledkem tohoto shluku dat byl po jejich zpracování umělou inteligencí nový scénář na reklamu. V něm pracovník Lexusu provádí finální prohlídku vozu, ke kterému se chová jak ke vlastnímu dítěti. Auto samo "obživne" a vyjede vstříc svému osudu ven z hangáru, přičemž muž za ním pláče, neboť ví, co jej čeká. Další povídání raději přeskočíme, lepší je určitě se na výsledek podívat, než jej opisovat. Lexus uvolnil i dokument k celému procesu, samotná reklama pak začíná přibližně v 8:30 min.
Úplně logická ta reklama sice není, ale už jsme z dílen AI zažili i podstatně větší nesmysly. Docela dobře se povedlo zahrát na citovou linku, což ale pochopitelně podpořil i samotný režisér klipu Kevin Macdonald, jenž už vyhrál i Oskara.
Zdroj: adweek.com, geek.com