www.svetmobilne.cz
>
>

Třídní sraz ce4you #3 (únor 2005, Žampach)

, , reportáž
Věrni tradici tříměsíční pauzy mezi jednotlivými celorepublikovými setkáními jsme uspořádali třetí sraz přátel kapesních počítačů v polovině února tohoto roku. Opět se sešla celá řada známých, ale i zcela nových tváří, opět se hlavní diskuze točily především kolem těch našich malých zázraků, ale jako dosud pokaždé přišlo samozřejmě ke slovu i dobré jídlo a pití. Jestli vás zajímá, jak to tam vypadalo a jestli má smysl se případně hlásit na sraz následující, přečtěte si tuto krátkou reportáž.
K oblíbeným
reklama
Na úvod bych se nejprve chtěl omluvit za to, že jsem z pracovních a trochu i zdravotních důvodů dorazil na sraz až v sobotu odpoledne. Proto jsem se s některými z vás nesetkal a proto bude tento článek neúplný. Pokud se před mým příjezdem stalo něco pozoruhodného či zaznamnenáníhodného, napište mi a já to sem doplním.

Při výběru místa setkání náš dvorní organizátor ipf tentokrát zapíchl prst do mapy těsně vedle našeho hlavního města, do malé vesničky nazvané Žampach. I proto se část návštěvníků rozhodla jen pro jednodenní pobyt bez možnosti přenocování. Není divu, od Prahy to bylo skutečně jen kousek, zdatnější jedinci by to za pěkného počasí zvládli klidně i na kole:)



Náš azyl, hotel Troníček, se nacházel jen pár metrů od břehu řeky Sázavy. Dle webové stránky je okolí malebné a vhodné pro klasickou i cyklo-turistiku, při teplotě kolem nuly jsem však dal přednost spíš vyhřáté společenské místnosti před brouzdáním se v řece plné plujících ledových ker, i když pár fotek jsem nakonec udělal.



První, co návštěvníka po vstupu do budovy překvapí je fakt, že i v dnešní době stále existují lidé mající jiného koníčka než jsou kapesní počítače či elektrotechnika obecně:) Pokud to z fotek není patrné, tak pan majitel patří mezi tzv. HáDé-čkáře, tedy vyznavače burácejících motorů a ladných křivek s logem Harley-Davidson na těle. Skutečně, pod střechou tohoto hotelu bylo víc motocyklů, než bývá v Brně při Velké ceně. Dokonce se prý na jednom exempláři dalo projet po místnosti, ale tohoto zážitku jsem byl bohužel ušetřen.



Ale dost bylo motorek, to hlavní, proč jsme se tam všichni sešli, jezdí na elektřinu a ne na benzín. Jako pokaždé bylo i nyní k vidění několik zajímavých přístrojů. První bych zmínil dechberoucí zařízení Atari Portfolio, kterým chce firma Atari razantně zamíchat kartami na poslední dobou velmi statickém trhu handheldů. Technická specifikace je nevídaná - procesor taktovaný na 5MHz, 128KB RAM a 256KB ROM, grafický LCD displej 240x64 bodů, rozměry 200x100x28 milimetrů, hmotnost 450 gramů, dokonalé QWERTY klávesnice. Pokud by vám náhodou 128KB paměti nestačilo, můžete ji pomocí miniaturní paměťové karty rozšířit. To vše samozřejmě nebude zadarmo, ale dokonalost něco stojí, že;)



Mezi zajímavé "exponáty" patřily rovněž i dvě Jornady. Pro mladší ročníky - Jornada bylo označení pro kapesní počítače vyrobené firmou Hewlett-Packard předtím, než došlo k fůzi mezi ní a společností Compaq. K vidění byly hned dvě - nikdy neuvedená Jornada 570 a jen v několika zemích prodávaná Jornada 928, jedno z prvních (možná dokonce úplně první) Pocket PC s integrovaným GSM/GPRS modulem. Kromě zamáčknutí nostalgické slzy můžeme jen vzpomínat...



Jako poslední zařízení jsem si nechal smartphone Sierra Wireless Voq. Osobně mě na něm zaujala pouze netradičně vyřešená, rozevírací klávesnice, jinak to byla klasika.



K vidění bylo kromě samotných zařízení i něco málo příslušenství. Největší rozruch vzbudila funkční "Virtuální klávesnice". Až to budou mít PDAčka přímo v sobě, to teprve bude bomba:) A nakonec čtenář Anitka ukázal, jak lze dobíjet PDAčko, mobil a GPSku v polních podmínkách.



Jak jsem již uváděl, po celou dobu se čile debatovalo, jedlo a pilo. Na sobotní večer bylo přichystáno grilování (ano, i v únoru se dá grilovat:), těsně před půlnocí se několik odvážlivců konzumací tatarksého bifteku dobrovolně zúčastnilo prvního kola soutěže "O nejkrásnější škrkavku", do uzávěrky tohoto článku však bohužel nebyly známy žádné výsledky:) Z prostředí grilování jsem plánoval přinést i filmovou reportáž, po střízlivém zhodnocení natočeného materiálu jsem se však s těžkým srdcem rozhodl ušetřit vás této podívané, snad to vyjde příště.




Tímto děkuji všem za účast, ipfovi za organizaci, společnosti PalmPC za krabici plnou příslušenství za velmi výhodné ceny a těším se na shledanou na dalším třídním srazu:)
reklama
Nejnovější články
Tesla zavádí prémiovou konektivitu za $9,99 měsíčně Tesla zavádí prémiovou konektivitu za $9,99 měsíčně
Ať se nám to líbí nebo ne, automobily pomalu přechází na model "auto jako služba". Vedle operativního leasingu to začíná být i pravidelné placení za některé funkce vozu. Tesla takto zavádí prémiovou konektivitu.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Model 3 s autopilotem vrazila do policejního auta Tesla Model 3 s autopilotem vrazila do policejního auta
Autopilot ve vozech Tesla má možná další průšvih během posledních pár dnů. Pokud je výpověď řidiče pravdivá, pak autopilot nepoznal odstavené policejní auto a vrazil to přímo do něj. Přední část Tesly je napadrť.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Elon Musk se proháněl s Cybertruckem u LA, srazil při tom sloupek Elon Musk se proháněl s Cybertruckem u LA, srazil při tom sloupek
Kontroverzní Tesla Cybertruck Elona Muska se opět objevila v reálném provozu. Tentokrát vůz řídil sám Musk na večeři v Malibu. Vyvolal velký zájem veřejnosti, nicméně ještě více zaujal tím, že se mu při výjezdu z parkoviště povedlo převrhnout patník.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Elektromobil Jaguar I-PACE prodlužuje dojezd o 19 km díky softwaru Elektromobil Jaguar I-PACE prodlužuje dojezd o 19 km díky softwaru
Prodloužení dojezdu elektrických aut se dá dosáhnout mnoha způsoby, větším akumulátorem, efektivnějším a úspornějším hardwarem, ale také i optimalizací softwaru. Právě díky SW kouzlům má nyní I-PACE o 19 km delší dojezd.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Autopilot Tesly zmaten asfaltovými čarami, měl je za vodorovné značení Autopilot Tesly zmaten asfaltovými čarami, měl je za vodorovné značení
Autonomní řízení automobilů ještě zdaleka není připraveno na všechny možné situace a autopilot Tesly není výjimkou. Jeden z dalších problémů ukazuje chování systému na silnicích s asfaltovými čarami, které si plete s vodorovným značením.
9.12.2019, aktualita, Milan Šurkala