www.svetmobilne.cz
>
>

Toyota věří hybridům a vodíku ještě na dalších 30 let

Toyota věří hybridům a vodíku ještě na dalších 30 let
, , aktualita
Automobilka Toyota sice byla zakladatelem hybridů, kdy velkosériová auta doplnila elektromotorem, ale naopak je jedním z největších odpůrců 100% elektromobilů. Hybridům a vodíku tak věří ještě na dalších 30 let.
K oblíbeným
reklama
Myslíte si, že soustředění se na hybridy a vodík (a nikoli BEV) je pro Toyotu správná volba?
V anketě šlo hlasovat od 8.7.2021 do 22.7.2021. Počet hlasujících: 6
Ano 83 % 83% Ne 17 % 17%
Toyota je největším výrobcem automobilů na světě a svou hodnotou je na druhém místě za Teslou. Zatímco byla první, kdo do velkosériové výrobě zavedl elektrický pohon pro osobní auta v hybridech, v elektromobilech (bez pomoci spalovacího motoru) má mnohem zdrženlivější postoj. I když nedávno prohlásila, že chce zvýšit své úsilí na poli elektromobilů, stále se chce primárně soustředit na hybridní technologie, ať už jde o benzínové nebo vodíkové hybridy.
 
Toyota logo
 
Shigeki Terashi z Toyoty tak nedávno prohlásil, že hybridním technologiím věří na dalších 30 let a čistě elektrická auta dle jeho názoru nejsou pro budoucnost nutná. Tyto alternativní technologie spolu budou soupeřit a až posléze se ukáže, co je pro společnost nejlepší cestou. Zejména v Evropě to ale bude mít firma stále těžší. Mnoho států chce zakazovat prodej vozů se spalovacím motorem, většinou ale budou dočasně povolené ještě některé hybridy.
 
Čistě spalovací motory to do značné míry vzdají samy kvůli přísným emisním normám (EURO 7 bude pro mnohé likvidační nemluvě o emisních pokutách), takže tam zákazy okolo roku 2030 už skoro ani nemusí být potřeba. Vypadá to však, že ani mild-hybridy a klasické hybridy nečeká moc dlouhý život (v některých případech se zákazy v roce 2030 budou vztahovat i na ně) a nějakou větší perspektivu mají akorát plug-in hybridy. Nicméně i tam bude stopka vystavena obvykle mezi roky 2035-2040, nicméně třeba Norsko hodlá i tyto vozy zakázat prodávat už v roce 2025.
 
Ostatní kontinenty zpravidla nejsou tak radikální, ale i tak vidíme rostoucí počet připravovaných zákazů (nedávno např. Kanada). Otázkou pro Toyotu tak je, kde vůbec bude mít za 30 let povoleno prodávat své vozy.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h
Je dobře známo, že Čína a její společnost CRRC Corporation chystá nové rychlovlaky typu maglev. Nyní představila výsledek svého vývoje, který bude v budoucnu brázdit Čínu rychlostí přes 600 km/h.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km
Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
22.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
21.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88 MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88
MediaTek přichází s aktualizovanými procesory pro mainstreamové a levnější telefony. Představuje 8jádrové procesory Helio G96 a Helio G88. V obou případech počítejte nanejvýše se 4G LTE připojením.
19.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář