Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Toyota věří hybridům a vodíku ještě na dalších 30 let

8.7.2021, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Toyota sice byla zakladatelem hybridů, kdy velkosériová auta doplnila elektromotorem, ale naopak je jedním z největších odpůrců 100% elektromobilů. Hybridům a vodíku tak věří ještě na dalších 30 let.
Myslíte si, že soustředění se na hybridy a vodík (a nikoli BEV) je pro Toyotu správná volba?
V anketě šlo hlasovat od 8.7.2021 do 22.7.2021. Počet hlasujících: 6
Ano83 %
Ne17 %
Toyota je největším výrobcem automobilů na světě a svou hodnotou je na druhém místě za Teslou. Zatímco byla první, kdo do velkosériové výrobě zavedl elektrický pohon pro osobní auta v hybridech, v elektromobilech (bez pomoci spalovacího motoru) má mnohem zdrženlivější postoj. I když nedávno prohlásila, že chce zvýšit své úsilí na poli elektromobilů, stále se chce primárně soustředit na hybridní technologie, ať už jde o benzínové nebo vodíkové hybridy.
 
Toyota logo
 
Shigeki Terashi z Toyoty tak nedávno prohlásil, že hybridním technologiím věří na dalších 30 let a čistě elektrická auta dle jeho názoru nejsou pro budoucnost nutná. Tyto alternativní technologie spolu budou soupeřit a až posléze se ukáže, co je pro společnost nejlepší cestou. Zejména v Evropě to ale bude mít firma stále těžší. Mnoho států chce zakazovat prodej vozů se spalovacím motorem, většinou ale budou dočasně povolené ještě některé hybridy.
 
Čistě spalovací motory to do značné míry vzdají samy kvůli přísným emisním normám (EURO 7 bude pro mnohé likvidační nemluvě o emisních pokutách), takže tam zákazy okolo roku 2030 už skoro ani nemusí být potřeba. Vypadá to však, že ani mild-hybridy a klasické hybridy nečeká moc dlouhý život (v některých případech se zákazy v roce 2030 budou vztahovat i na ně) a nějakou větší perspektivu mají akorát plug-in hybridy. Nicméně i tam bude stopka vystavena obvykle mezi roky 2035-2040, nicméně třeba Norsko hodlá i tyto vozy zakázat prodávat už v roce 2025.
 
Ostatní kontinenty zpravidla nejsou tak radikální, ale i tak vidíme rostoucí počet připravovaných zákazů (nedávno např. Kanada). Otázkou pro Toyotu tak je, kde vůbec bude mít za 30 let povoleno prodávat své vozy.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama