Tosuja

Registrace: 27.5.2003
Komentářů: 2 (zobrazit)
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Znění komentáře ze dne 2.3.2019 s hodnocením +2:
To vyuziti je prave ten zasadni zadrhel ­- opravdu chcete dat za auto vhodne zejmena k dojizdeni do prace vic nez milion? Mne to prijde absurdni.
Znění komentáře ze dne 2.3.2019 s hodnocením +1:
Vyhody:
* Je to tizsi ­(nezpochybnitelne­)
* ­(Potencialne­) ekologictejsi. Proc potencialne? Protoze ekologie provozu je pouze jedna promenna. Klasicke auto pry pri vyrobe ­"stoji­" zhruba stejne mnozstvi emisi, jako jeho provoz celou po dobu zivotnosti ­(nepamatuju si jak dlouha byla ta uvazovana zivotnost­). Taky zalezi na tom, jak se dana elektrina vyrobila, to muze znamenat zasadni rozdil.
* ­(Potencialne­) jednodussi a levnejsi udrzba. Mechanicka konstrukce se da udelat dobre i zprasit, ale je tu ten potencial. Pri vyrazne mensim mnozstvi dilu muzeme ocekavat mensi mnozstvi problemu.
* ­(Potencialne­) levnejsi provoz. Tomu osobne moc neverim, protoze se dnes srovnava silne zdaneny benzin a vyrazne mene zdanena elektrina. Co se stane, kdyz aplikujeme stejne dane? On uz se stat postara, aby ty svoje dane dostal, at uz primo zdanenim ­"dopravni­" elektriny, nebo plosne veskere ­(podobne jako pri podpore ­"obnovitelnych­" energii­)

Nevyhody:
* Hasici moc nevi, jak na akumulatory. Problem je v tom, ze pokud je poruseny plast akumulatoru ­(propichly atd.­) a je porusena vnitrni konstrukce, je po nekolik dalsich dnu ve hvezdach, jestli to auto chytne, nebo ne. Obecne jde o zkrat a mechanismu, jak k nemu muze dojit, je rada ­- treba se do te diry dostane voda ­(dest, kondenzace­). Cetl jsem o pripadu elektromobilu, co shorel nekolik dnu po nehode... Benzin je vyrazne nebezpecnejsi palivo, ale jsou s nim vyrazne delsi zkusenosti. Muzeme doufat ve zlepseni situace
* Problematika nabijeni. Pro mne jako rodice je celkem problem, ze na dlouhe ceste je treba synchronizovat nabijeni a zastavky na probehnuti ratolesti. Problem je, ze nemuzete zastavit detem u hriste nebo rybnika s tim, ze pak nekde za pet minut natankujete a jedete dal. Musite zastavit u nabijeci stanice. Bude jich pribyvat, ale na pokryti kapacity jedne dalnicni pumpy budete potrebovat celkem velke parkoviste s radou ne prave levnych nabijecek. A nejak to pripojit naprimo k Temelinu, protoze pokud budeme
* Problematika nabijeni c. 2 ­- v Severni Americe to neni tak velky problem, protoze vetsina lidi ma pevne parkovaci misto, ale v Evrope je to jinak ­- vetsina obyvatelstva bydli v mestech a parkuje pomerne nahodne na ulici. Jak temto motoristum zajistit spolehlivou a financne realizovatelnou moznost nabijeni aut prez noc, to opravdu nevim.

Pak je tu treba specificky problem Tesly, coz je auto zjevne vyvijene s Kalifornii na mysli. Bezramove okna, ­"vyskakovaci­" kliky dveri a tak ­- to je proste znamy problem vsude, kde maji zimu jako rocni obdobi. Takovy Nissan Leaf ­(myslim nejprodavanejsi a nejspolehlivejsi elektroauto na planete­) tim ale netrpi, takze nemuzeme podle jednoho pitome navrzeneho auta soudit celou kategorii.

Takze elektroauto je dnes specificka zalezitost pro lidi, kteri s nim dojizdeji do prace a maji ho kde prez noc parkovat a nabijet. Za univerzalni rodinne vozidlo bych ho jeste dnes nepovazoval.