www.svetmobilne.cz
>
>
>

Tesly Model S a X by měly dostat efektivnější motory

Tesly Model S a X by měly dostat efektivnější motory
, , aktualita
Tesla Model 3 je vybavena modernějšími technologiemi než dražší Modely S a X. Vypadá to však, že i tyto větší verze by měly brzy dostat např. modernější motory, které mají mít o něco vyšší efektivitu.
K oblíbeným
reklama
Ačkoli elektromobily Tesla Model S a Model X jsou v nabídce Tesly těmi dražšími, mají zastaralejší technologie než menší a levnější Model 3, který je na trhu znatelně kratší dobu. To se týká např. akumulátorů, kdy Model 3 používá články 2170, zatímco větší modely se teprve chystají na přechod z článků typu 18650. Další změnou, která by měla nastat v brzké době, je přechod na novou verzi elektromotorů. Větší modely totiž využívají AC motory, zatímco Model 3 a většina konkurence v elektromobilech spoléhá na motory s permanentním magnetem. A právě takové motory by měly Modely S a X v budoucnu dostat.
 
Tesla Model S
 
Výhodou má být vyšší efektivita motorů. Ta je sice u elektromobilů už tak opravdu hodně vysoká, ale dá se ještě zlepšovat. Zatímco spalovací motory v běžných autech dosahují obvykle okolo 30-35 % v případě benzínovývých (maximum je patrně 41 % v případě benzínových motorů s Atkinsovým cyklem u některých japonských hybridů, naftové se pohybují okolo této hranice běžně), i tyto neefektivní elektromotory v Teslách mají 93% účinnost. Pokud bychom si zateoretizovali a předpokládali dosažení 100% účinnosti, u benzínových motorů by to znamenalo snížení spotřeby na třetinu dnešního stavu (např. benzínová Fabie by jezdila za 2 l/100km místo dnešních 6 l/100 km), zatímco elektromotory by už svou spotřebu mohly snížit jen o malé jednotky procent.
 
Nové motory v Model 3 nicméně dosahují až 97% účinnosti, takže až na ně přejde i Model S a X, tak můžeme čekat prodloužení dojezdu o pár jednotek procent (zejména v případě hustého provozu s častým zastavováním a rozjížděním, kde mají mít nové motory největší výhodu) a hovoří se také o zvýšení výkonu. V neposlední řadě se hovoří i o podpoře rychlejšího nabíjení. I to má dnes Model 3 lepší než jeho větší bratříčkové. Tesla také plánuje vylepšení interiéru v druhé polovině letošního roku.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Huawei odkládá skládací smartphone Mate X Huawei odkládá skládací smartphone Mate X
Vypadá to, že po Samsungu odloží svůj skládací smartphone také společnost Huawei. Její Mate X měl přijít na trh už v těchto dnech, ale budeme si na něj muset ještě pár měsíců určitě počkat.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice
Automobilka Volvo nedávno představila pozoruhodná autonomní nákladní vozidla Volvo Vera. Ty jsou nejen elektrická, ale především zaujmou tím, že jsou autonomní a dokonce ani nemají kabinu pro řidiče.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní
Renault představil vylepšenou variantu svého sportovního kupé Alpine A110S. Dostává mnohem vyšší výkon 292 koní díky vyššímu plnícímu tlaku turbodmychadla. Má i upravený podvozek a nové designové prvky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech
Rychlonabíječky elektromobilů potřebují efektivně skladovat energii, kterou se pak nabíjí automobily. Tesla zvažuje, že pro vykrývání špiček a nabíjení mimo špičku začne využívat moderní olověné akumulátory, což by mělo vše zlevnit.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala
Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka
O nový elektromobil Honda e vyjádřilo zájem už více než 30 tisíc lidí a automobilka nyní zveřejnila další technické detaily vozu. Místo zrcátek bude mít kamery, podporovat bude i rychlé dobíjení a na 80 % bude za 30 minut.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře