Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Tesla zkrátí čekání na Superchargery. Některé nabijí jen 80 %

27.5.2019, Milan Šurkala, aktualita
Lidé využívající Superchargery při nabíjení vozů na 100 % snižují jejich propustnost, neboť posledních 20 % se nabíjí nejdéle, zatímco by jiní mohli nabíjet rychleji. Tesla tak některé nabíječky omezí a povolí nabít jen 80 % akumulátoru.
Majitelé automobilů Tesla mohou využívat síť rychlonabíječek Supercharger. Jejich kapacita ale mnohdy nestačí a tvoří se na nich fronty. Zejména nabíjení posledních 20 % je z podstaty fungování lithiových akumulátoru pomalejší a zabere podstatně více než nabití 20 % více vybité baterie. Takové vozy pak blokují jiné vozy, které by za stejný čas mohly získat mnohem více energie. Společnost Tesla proti tomu chce bojovat tím, že vybrané Superchargery budou podporovat nabíjení vozů jen do 80 % a poté přijde upozornění, že je vůz potřeba odpojit a jet dál. Tím by se měla znatelně zvýšit propustnost Superchargerů a možnost obsloužit více lidí, ačkoli ti kvůli méně nabitým akumulátorům budou muset znovu nabíjet o něco dříve.
 
Tesla Supercharger
 
Toto omezení se ale bude týkat jen několika rychlonabíječek, které jsou ve velmi vytížených lokacích. Navíc jen některé z nich budou mít tyto limity trvale, u jiných budou dočasné např. při dopravních špičkách, které vznikají při různých národních svátcích nebo akcích, jako jsou např. festivaly. V USA se tato změna dotkne 17 % všech Superchargerů, většina tak bude stále schopna nabíjet doplna. Celkem 8 % za všech Superchargerů bude mít trvalé limity, 9 % pak dočasné podle aktuálního vytížení.
 
Dle společnosti sice stejně většina lidí nenabíjí celý akumulátor (např. právě kvůli tomu, že posledních 20 % trvá dlouho), takže nelze čekat nějaké násobné zlepšení, nicméně se předpokládá zkrácení čekacích dob až o zhruba 34 %. V tom je ale započítáno i to, že nově je možné využívat Superchargery V2 s maximálním výkonem posunutým až na 150 kW. Nicméně tyto limit lze obejít. Pokud je Supercharger v navigaci nastaven jako cíl, limit bude platit. Pokud je nastaven jiný hodně vzdálený cíl a navigace jen vůz povede přes Supercharger, kde se má cestou dobít, limit na 80 % by neměl platit.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama